Zoznam tém pre bakalárske práce

Tento zoznam bude aktualizovaný pre šk. rok 2008/2009 okolo 18. septembra

Na tejto stránke je zoznam v súčasnosti ponúkaných tém pre bakalárske práce. Témy sú zoradené podľa zamerania a školiteľov.

Prosím preštudujte si aj stránky:

Aplikované témy

Počítačová a objemová grafika

  • Zuzana Černeková, cernekova @ fmph.uniba.sk
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in user oriented color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in class Y color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in basic and perceptualy uniform color spaces
  • Roman Ďurikovič, Roman.Durikovic @ fmph.uniba.sk
    • Meranie štatistických vlastností náterov pri danom recepte, a aplikácii, meranie korelácie štatistických hodnôt.
    • Meranie parametrov vzhľadu a ich zmena počas tvrdnutia laku.
    • Štatistické meranie trblietivosti, vnímanie trblietivosti.
    • Tone mapping: Návrh zobrazovacích metód trblietivosti na monitoroch, HDR monitoroch, v tlači.
    • Vnímanie lesku [Bril] a výpočet Gloss parametra z nameraných hodnôt KONICA spektrofotometrom.
    • Návrh spôsobu merania pre porovnanie (color matching) metalických farieb na rôznych plochách pomocou KONICA meracieho zariadenia.
    • Modern trends with topology-adaptive snakes and applications.
    • Animácie pomocou časticových systémov - sneh a pekné zobrazenie snehu.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - cvičenia 1-8.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy lineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy nelineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných diferencií.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 1D a 2D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 3D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy diferenciálnych rovníc.
    • Prehľad meracích zariadení BRDF (alebo BTF, SVBRDF), ich parametre, presnosť v závislosti na vykonanom počte meraní, cena.
    • Popis teorie a meracích zariadení štandartne používaných v priemysle na meranie farebných odchýlok a farebných vlastností.
    • Prehlad analitickych modelov zamracenej a jasnej oblohy s priemernou radianciou v kazdom bode oblohy a implementacia tohto modelu.
    • Prehlad BRDF reprezentacii a ich vyhodnotenenie pre potreby simulacie lakov.
    • Prehľad štandartných priemyselných meraní pri porovnávaní farieb.
    • Prehľad zariadeniach na snímanie farby pričom ukáže kompozíciu daného laku.
    • Prehľad 3D displejov pre potreby centra ALFA (napr. monitory, tv).
    • Prehľad 3D scanovacich zariadeni pre potreby centra ALFA.
    • Prehľad 3D tlačiarní pre potreby centra ALFA.
    • Prehľad komerčných stereo zobrazovacích zariadení pre potreby centra ALFA.
    • Prehľad HRD monitorov, ich vlastnosti, a popis potrebných operácií na zobrazenie tónov.
    • Prehľad 3D zobrazovacích zariadení.

Nemonotonická logika

Deklaratívne Programovanie

  • Dušan Guller, guller @ ii.fmph.uniba.sk
    • Analýza metodológie programovania v logike (v jazyku Prolog)
    • Analýza metodológie "rule-based" programovania (v systeme Clips)

Neurónové siete

Robotika

Evolučné výpočty

Machine Learning

Web

Linux a otvorený softvér

Bioinformatika

Aplikácie

  • Marek Nagy, mnagy @ ii.fmph.uniba.sk
    • Tvorba jednoduchých edukačných aplikácií v spolupráci so študentkami Pedagogickej fakulty
      • Môže ísť o webové aplikácie, ale i binárne aplikácie (preferujem pod Linux) C/C++, Delphi, ...
      • aplikácie štýlu klik-klik, naháňanie písmeniek, slov, jednoduchá hra, aktivity s textom, s obrázkami, sieťové aktivity, ...
      • metodiku, obrázky a scenáre vytvorí s vašou konzultáciou pedagogička
      • možnosť využiť ovládanie hlasom (rozpoznávanie reči) a písmom (rozpoznávanie písma) (okrem web aplikácií)
      • dodržiavanie základnej línie vývoja softvéru: analýza, návrh, implementácia, testovanie
      • jazyk aplikácie: slovenčina, angličtina, ...
      • preferovaná cieľová skupina: 1.-4. ročník ZŠ
    • Ukážky tém: