Riadok 140: | Riadok 140: | ||
* Použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery. | * Použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery. | ||
* Prezentácia so zadaním: https://drive.google.com/file/d/1MVsxU9s9o68HBW5RQE_Eox5_a8g_7L4E/view?usp=sharing | * Prezentácia so zadaním: https://drive.google.com/file/d/1MVsxU9s9o68HBW5RQE_Eox5_a8g_7L4E/view?usp=sharing | ||
+ | |||
+ | === 04.11. - 7. Týždeň === | ||
+ | * Demo Projektov | ||
+ | |||
+ | === 11.11. - 7. Týždeň === | ||
+ | * Prezentácia: https://drive.google.com/file/d/11KD3o6V8Hk4VMTT5McIfETYsFElD5anM/view?usp=sharing | ||
<!--- | <!--- |
Verzia zo dňa a času 14:12, 11. november 2021
Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15
Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >
Ľudia podieľajúci sa na výučbe
- Prednášajúci
- Zuzana Berger Haladová
- Martin Madaras
- Cvičiaci
- Lukáš Gajdošech
Hodnotenie a podmienky absolvovania
40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.
Bodový zisk | Známka |
---|---|
〈90, 100〉 | A |
〈80, 90) | B |
〈70, 80) | C |
〈60, 70) | D |
〈50, 60) | E |
〈0, 50) | FX |
Zdroje
Kniha Spatial AR Bimber-Raskar
Organizácia výučby
Lectures
Lecture program:
- 21.09. Introduction (Zuzana Berger Haladova, Martin Madaras) and invited lecture by Andrej Vidak
- 28.09. History of AR slidy
- 5.10. Hardware slidy
- 12.10. Ivan Polasek: Kolaborativny vyvoj vo VR a softverova vizualizacia v AR/VR
- 19.10. Hardware II slidy
- 26.10 Tracking slidy
- 2.11. Holiday? (Interaction) watch video part3 pre zaujimavost pozrite aj part2, part1
- 9.11. Tracking II, Visual Coherence slidy
- 16.11. Augmented reality
- 23.11. Visualisation, Deep Nets for VR/AR
- 30.11. Martin Madaras
- 7.12. Martin Madaras
- 14.12. Final Exam
Labs
Termíny
- 03.10. - vyplnený dokument so špecifikáciou projektu (vo dvojiciach)
- 07.11. - demo verzia projektu, základné mechaniky "vertical slice"
- 05.12. - odovzdanie finálnej verzie projektu
23.09. - 1. Týždeň
- Prezentácia: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/Ed02au3GrZlEjLvyQUChdGkBzEaIt9PtQpn7cOYVSjxTdg?e=57DEmu
- Úvod, prehľad termínov a náplne cvičení, dokument s návrhom projektu, ukážka existujúceho VR projektu s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2020.3.18.
30.09. - 2. Týždeň
- Prezentácia: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/EVHiz6sy84BMq7bOhyGXVKwBMaeRL3xAkmCTvjNDI-L63A?e=D7fgqU
- Prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#, ukážka a vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia, prehľad tém projektov z minulých rokov.
07.10. - 3. Týždeň
- Pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa.
- C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzika v Unity, prefaby original vs. variant s dedičnosťou.
- Hotové cvičenie: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ESWXxfKMn5xGmz-gicqOZi4B3SVr9Rw613dK_EXOQ-Ol4w?e=l3hdjd
14.10. - 4. Týždeň
- Exkurzia FT Lab (dole pri knižnici), vyskúšanie Oculus Rift, Oculus Rift S, CardboardVR, LG 3D TV a Hololens
- Prehliadka a úprava VR projektu v Unity - VR Escape Room
- BONUS NA DOMA: Aby ste nevypadli z tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v Unity. Kto mi do nedele 17.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!ľ), môže získať bonus 0.5 bodu.
21.10. - 5. Týždeň a 28.10. - 6. Týždeň
- Vytvorenie VR projektu s použitím Cardboard XR Plugin od základu.
- Použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery.
- Prezentácia so zadaním: https://drive.google.com/file/d/1MVsxU9s9o68HBW5RQE_Eox5_a8g_7L4E/view?usp=sharing
04.11. - 7. Týždeň
- Demo Projektov
11.11. - 7. Týždeň