Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15
Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >
Ľudia podieľajúci sa na výučbe
- Link na Teams
- Prednášajúci
- Zuzana Berger Haladová
- Martin Madaras
- Cvičiaci
- Lukáš Gajdošech
Hodnotenie a podmienky absolvovania
40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.
Bodový zisk | Známka |
---|---|
〈90, 100〉 | A |
〈80, 90) | B |
〈70, 80) | C |
〈60, 70) | D |
〈50, 60) | E |
〈0, 50) | FX |
Zdroje
Kniha Spatial AR Bimber-Raskar
Organizácia výučby
Lectures
- 19.9. Introduction (Zuzana Berger Haladova, Martin Madaras) slidy
- 26.9. History of AR slidy (nahrana prednaska v Teams)
- 3.10. Authoring
Labs
Termíny
- 09.10. - vyplnený dokument so špecifikáciou projektu (vo dvojiciach)
- 06.11. - demo verzia projektu, základné mechaniky "vertical slice"
- 04.12. - odovzdanie a prezentácia finálnej verzie projektu
V prezentácií popíšete hlavné funkcie projektu, priebeh vývoja, použité technológie, prekonané prekážky atď. na približne 15 minút, nezabudnite na obrázky. Následne nám projekt predvediete a ešte ostane priestor na naše otázky. Finálne hodnotenie projektu tvorí 60% hodnotenia z cvičení tohto predmetu (6 bodov). Pre bonusový bod nahrajte aspoň dvojminutové prezentačné video k projektu, niečo ako trailer/upútavku. Vo videu môžete predviesť použitie, popísať priebeh vývoja atď. Zároveň okomentujte aspoň 2 ďalšie videá vašich spolužiakov, kde sa ich napr. spýtate na implementáciu. Cieľom je, aby sa aspoň formou krátkeho videa mali šancu vaši spolužiaci dozvedieť o vašom projekte, v prípade, že sa nepodarí prezenčná VR/AR party.
23.09. - 1. Týždeň
- link na slajdy
- úvod, prehľad termínov a náplne cvičení
- dokument s návrhom semestrálnych projektov
- prehľad tém projektov z minulých rokov
- vytvorenie nového projektu Hello Cardboard s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2021.3.10f.
- ukážka existujúceho VR Samples projektu
- BONUS NA DOMA: Aby ste sa dostali do tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v tomto engine. Kto mi do nedele 02.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!), môže získať bonus 0.5 bodu.
27.09. - 2. Týždeň
- link na slajdy
- ukážka arUco markerkov v OpenCV
- prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#
- vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia
- prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity