SquareGame

From Digitálne technológie výroby
Revision as of 12:29, 29 May 2024 by Veres41 (talk | contribs) (Postup pri tlači)
Jump to: navigation, search

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Pravidlá

  • Hra je zamýšľaná pre 3 až 6 hráčov, ale kto sme aby sme vám rozkazovali.
  • Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").
  • V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka.
  • Plocha začína ako jeden kus, najzákladnejšej základnej dosky veľkosti 2x2. Rozširuje sa pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.
  • Ak hráč vytvorí útvar spĺňajúci popis z nejakej karty na ruke, hráč túto kartu vyloží na stôl. V jednom ťahu môže splniť viac tvarov. Ak mu tento tvar jeden z protihráčov pokazí výmenou "kameňa", karta stále ostáva na stole a stále sa útvar považuje za splnený.
  • Hra končí, ak príde na rad hráč, ktorý nemá žiadne voľné "kamene". Všetky jeho "kamene" sú na hracej ploche.
  • Vyhráva ten hráč, ktorý má najviac splnených útvarov, resp. najviac vyložených kariet. Ak má viac hráčov najviac kariet, vyhráva ten s väčším súčtom kameňov na kartách. Ak sa stále nedá rozhodnúť, vyhráva ten, ktorý tento počet dosiahol skôr.

Prečo?

Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?

Ako?

Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zvýšenie dostupnosti hry pre všetkých.

Postup vymýšlania

  • Najprv sme vymodelovali v programe OpenScad jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.
  • Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvori%t aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.
  • Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi. Filament 3D tlačiarne rôznej farby, nalepiť na hornú časť farebný papier alebo vinyl, nafarbiť hornú časť "kameňov" farbou, pri farbení si treba dať pozor, aby to bola farba ktorá na materiáli dobre drží.
  • Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.

Postup pri tlači

Počty na tlač
Objekt Počet
Hrací "kameň" počet hráčov x 10
Najzákladnejšia doska 1
Základná doska počet hráčov x 11
Karta (z každého tvaru jedna) 102*

*počet kariet v aktuálnej verzii, môže sa zmeniť

Na poradí tlače samozrejme nezáleží. Naše odporúčania sú ale takéto:

  • Sem môže Mikuláš napísať jeho odporúčania