SquareGame

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Kvôli strachu o intelektuálne vlastníctvo sme zamlčali veľkú časť opisu, hlavne pravidiel.

Prečo?

Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?

Ako?

Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zľahčenie prototypovania.

Postup vymýšlania

  • Najprv sme vymodelovali v programe OpenSCAD jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.
  • Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.
  • Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi. O nich bude viac v časti Postup pri tlači.
  • Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
  • Po niekoľkých hrách s kamarátmi sme prišli na nejakú Štruktúru pravidiel, ale stále nie sú v štádiu kde by sme ich považovali za hotové.