Difference between revisions of "SquareGame"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Pravidlá)
(Pravidlá)
Line 8: Line 8:
  
 
2.)  
 
2.)  
V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka. Plocha sa rozširuje pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.
+
V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka.  
  
 
3.)
 
3.)
 +
Plocha začína ako jeden kus, najzákladnejšej základnej dosky veľkosti 2x2. Rozširuje sa pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.
 +
 +
4.)
 
Ak hráč vytvorí útvar spĺňajúci popis z nejakej karty na ruke, hráč túto kartu vyloží na stôl. V jednom ťahu môže splniť viac tvarov. Ak mu tento tvar jeden z protihráčov pokazí výmenou "kameňa", karta stále ostáva na stole a stále sa útvar považuje za splnený.
 
Ak hráč vytvorí útvar spĺňajúci popis z nejakej karty na ruke, hráč túto kartu vyloží na stôl. V jednom ťahu môže splniť viac tvarov. Ak mu tento tvar jeden z protihráčov pokazí výmenou "kameňa", karta stále ostáva na stole a stále sa útvar považuje za splnený.
  
4.)
+
5.)
 
Hra končí, ak príde na rad hráč, ktorý nemá žiadne voľné "kamene". Všetky jeho "kamene" sú na hracej ploche.
 
Hra končí, ak príde na rad hráč, ktorý nemá žiadne voľné "kamene". Všetky jeho "kamene" sú na hracej ploche.
  
5.)
+
6.)
 
Vyhráva ten hráč, ktorý má najviac splnených útvarov, resp. najviac vyložených kariet. Ak má viac hráčov najviac kariet, vyhráva ten s väčším súčtom kameňov na kartách. Ak sa stále nedá rozhodnúť, vyhráva ten, ktorý tento počet dosiahol skôr.
 
Vyhráva ten hráč, ktorý má najviac splnených útvarov, resp. najviac vyložených kariet. Ak má viac hráčov najviac kariet, vyhráva ten s väčším súčtom kameňov na kartách. Ak sa stále nedá rozhodnúť, vyhráva ten, ktorý tento počet dosiahol skôr.
  

Revision as of 11:34, 29 May 2024

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Pravidlá

1.) Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").

2.) V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka.

3.) Plocha začína ako jeden kus, najzákladnejšej základnej dosky veľkosti 2x2. Rozširuje sa pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.

4.) Ak hráč vytvorí útvar spĺňajúci popis z nejakej karty na ruke, hráč túto kartu vyloží na stôl. V jednom ťahu môže splniť viac tvarov. Ak mu tento tvar jeden z protihráčov pokazí výmenou "kameňa", karta stále ostáva na stole a stále sa útvar považuje za splnený.

5.) Hra končí, ak príde na rad hráč, ktorý nemá žiadne voľné "kamene". Všetky jeho "kamene" sú na hracej ploche.

6.) Vyhráva ten hráč, ktorý má najviac splnených útvarov, resp. najviac vyložených kariet. Ak má viac hráčov najviac kariet, vyhráva ten s väčším súčtom kameňov na kartách. Ak sa stále nedá rozhodnúť, vyhráva ten, ktorý tento počet dosiahol skôr.

Prečo?

Lebo zabavy nie je nikdy dosť.

Ako?

Pomocou 3D tlače pre zvýšenie dostupnosti hry pre všetkých.

Postup

Najprv sme vymodelovali v programe OpenScad jeden tail hracej plochy so systémom spájania s ďalšími tailamy. Tie su robene parametricky, takže sa dá tlačiť plocha AxB | A,B \in N - {0}. Rozmery jedného tailu sú robené parametricky, čo veľmi urýchlilo proces ladenia modelu.