Difference between revisions of "SquareGame"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Pravidlá)
(Pravidlá)
Line 6: Line 6:
 
1.)
 
1.)
 
Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").
 
Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").
 +
 +
2.)
 +
V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka. Plocha sa rozširuje pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.
  
 
== Prečo? ==
 
== Prečo? ==

Revision as of 11:21, 29 May 2024

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Pravidlá

1.) Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").

2.) V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka. Plocha sa rozširuje pomocou dvoch spojených (do tvaru I) základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.

Prečo?

Lebo zabavy nie je nikdy dosť.

Ako?

Pomocou 3D tlače pre zvýšenie dostupnosti hry pre všetkých.

Postup

Najprv sme vymodelovali v programe OpenScad jeden tail hracej plochy so systémom spájania s ďalšími tailamy. Tie su robene parametricky, takže sa dá tlačiť plocha AxB | A,B \in N - {0}. Rozmery jedného tailu sú robené parametricky, čo veľmi urýchlilo proces ladenia modelu.