Difference between revisions of "SquareGame"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Postup pri tlači)
(Vytlačené prvky)
 
(10 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 3: Line 3:
 
Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.
 
Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.
  
===Pravidlá===
+
''Kvôli strachu o intelektuálne vlastníctvo sme zamlčali veľkú časť opisu, hlavne pravidiel.''
* Hra je zamýšľaná pre 3 až ?* hráčov, ale kto sme aby sme vám rozkazovali.
 
''*hra bola testovaná maXimálne s 4 hráčmi, ale maximum môže byť aj viac''
 
 
 
* Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").
 
 
 
* V každom ťahu najprv hráč umiestni na plochu jeden svoj "kameň", ak je plocha zaplnená, vymení svoj "kameň" za "kameň" iného hráča. Vyhodený kameň ide naspať hráčovi, ktorému patrí. Následne sa hráč môže rozhodnúť buď rozšíriť plochu, alebo potiahnuť kartu z ľubovoľného balíka.  
 
 
 
* Plocha začína ako jeden kus, najzákladnejšej základnej dosky veľkosti 2x2. Rozširuje sa pomocou dvoch spojených (do tvaru '''I''') základných dosiek. Hráč ich umiestni podľa vlastného uváženia, avšak musia byť spojené s už existujúcou plochou.
 
 
 
* Ak hráč vytvorí útvar spĺňajúci popis z nejakej karty na ruke, hráč túto kartu vyloží na stôl. V jednom ťahu môže splniť viac tvarov. Ak mu tento tvar jeden z protihráčov pokazí výmenou "kameňa", karta stále ostáva na stole a stále sa útvar považuje za splnený.
 
 
 
* Hra končí, ak príde na rad hráč, ktorý nemá žiadne voľné "kamene". Všetky jeho "kamene" sú na hracej ploche.
 
 
 
* Vyhráva ten hráč, ktorý má najviac splnených útvarov, resp. najviac vyložených kariet. Ak má viac hráčov najviac kariet, vyhráva ten s väčším súčtom kameňov na kartách. Ak sa stále nedá rozhodnúť, vyhráva ten, ktorý tento počet dosiahol skôr.
 
  
 
== Prečo? ==
 
== Prečo? ==
Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?
+
Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?  
  
 
== Ako? ==
 
== Ako? ==
Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zvýšenie dostupnosti hry pre všetkých.
+
Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zľahčenie prototypovania.
  
 
=== Postup vymýšlania ===
 
=== Postup vymýšlania ===
* Najprv sme vymodelovali v programe OpenScad jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.
+
* Najprv sme vymodelovali v programe OpenSCAD jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.
 +
[[File:Zakladna doska.jpg|300px]]
  
 
* Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.
 
* Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.
 +
[[File:Najzakladnejsia doska.jpg|300px]]
  
* Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi. O nich bude viac v časti '''Postup pri tlači'''.  
+
* Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi.  
 +
[[File:Kamen.jpg|300px]]
  
 
* Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
 
* Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
  
===Postup pri tlači===
+
* Po niekoľkých hrách s kamarátmi sme prišli na nejakú Štruktúru pravidiel, ale stále nie sú v štádiu kde by sme ich považovali za hotové.
{| class="wikitable"
 
|+ Počty na tlač
 
! Objekt !! Počet
 
|-
 
| Hrací "kameň"        || ''počet hráčov'' x 10
 
|-
 
| Najzákladnejšia doska || 1
 
|-
 
| Základná doska        || ''počet hráčov'' x 11*
 
|-
 
| Karta (z každého tvaru jedna) || 102**
 
|-
 
|}
 
''*ak je počet základných dosiek nepárny, pridáme 1, tento vzorec sa ešte bude meniť''
 
 
 
''**počet kariet v aktuálnej verzii, môže sa zmeniť''
 
 
 
Na poradí tlače samozrejme nezáleží. Naše odporúčania sú ale takéto:
 
  
* Vyskúšať tlač s menším počtom objektov (2ks základná plocha, 1ks "kamen"), pre pripadne doladenie tlače. Je potrebné vyskúšať,  či sa dobre zasúvajú základné plochy do seba, a či je možné jednoducho vybrať (po otočení by mali vypadnúť) kamene. Po doladení tlače mmôžeme zvýšiť počet tlačených objektov, ale odporúčame držať sa nižších čísel (pri zlyhaní tlače prídeme o menej objektov).
+
=== Vytlačené prvky ===
 +
Obrázky vytlačených hracích prvkov a nafarbenpych kameňov.
  
* Farby hracích "kameňov" možeme docieliť takto: filament 3D tlačiarne rôznej farby, nalepiť na hornú časť farebný papier alebo vinyl, nafarbiť hornú časť "kameňov" farbou, pri farbení si treba dať pozor, aby to bola farba ktorá na materiáli dobre drží.
+
[[File:Najzakladnejsia doska print.jpg|340px]]
 +
[[File:Dosky print.jpg|400px]]
 +
[[File:Kamene print.jpg|300px]]
 +
[[File:Doska kamene paint.jpg|400px]]

Latest revision as of 18:18, 28 June 2024

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Kvôli strachu o intelektuálne vlastníctvo sme zamlčali veľkú časť opisu, hlavne pravidiel.

Prečo?

Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?

Ako?

Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zľahčenie prototypovania.

Postup vymýšlania

  • Najprv sme vymodelovali v programe OpenSCAD jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.

Zakladna doska.jpg

  • Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.

Najzakladnejsia doska.jpg

  • Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi.

Kamen.jpg

  • Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
  • Po niekoľkých hrách s kamarátmi sme prišli na nejakú Štruktúru pravidiel, ale stále nie sú v štádiu kde by sme ich považovali za hotové.

Vytlačené prvky

Obrázky vytlačených hracích prvkov a nafarbenpych kameňov.

Najzakladnejsia doska print.jpg Dosky print.jpg Kamene print.jpg Doska kamene paint.jpg