Difference between revisions of "SquareGame"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Čo?)
(Vytlačené prvky)
 
(55 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 3: Line 3:
 
Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.
 
Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.
  
===Pravidlá===
+
''Kvôli strachu o intelektuálne vlastníctvo sme zamlčali veľkú časť opisu, hlavne pravidiel.''
====a====
 
Každý hráč začína hru s 10 "kameňmi jednej farby" a dvomi kartami, jedna karta z balíka veľkých útvarov (útvary zložené zo 6 a viac "kameňov"), jedna z balíka malých útvarov (útvary zložené z 2 až 5 "kameňov").
 
  
 
== Prečo? ==
 
== Prečo? ==
Lebo zabavy nie je nikdy dosť.  
+
Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?
  
 
== Ako? ==
 
== Ako? ==
Pomocou 3D tlače pre zvýšenie dostupnosti hry pre všetkých.
+
Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zľahčenie prototypovania.
  
=== Postup ===
+
=== Postup vymýšlania ===
Najprv sme vymodelovali v programe OpenScad jeden tail hracej plochy so systémom spájania s ďalšími tailamy. Tie su robene parametricky, takže sa dá tlačiť plocha AxB | A,B \in N - {0}.
+
* Najprv sme vymodelovali v programe OpenSCAD jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.
Rozmery jedného tailu robené parametricky, čo veľmi urýchlilo proces ladenia modelu.
+
[[File:Zakladna doska.jpg|300px]]
 +
 
 +
* Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.
 +
[[File:Najzakladnejsia doska.jpg|300px]]
 +
 
 +
* Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi.  
 +
[[File:Kamen.jpg|300px]]
 +
 
 +
* Teraz prídu na rad karty, tie vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
 +
 
 +
* Po niekoľkých hrách s kamarátmi sme prišli na nejakú Štruktúru pravidiel, ale stále nie sú v štádiu kde by sme ich považovali za hotové.
 +
 
 +
=== Vytlačené prvky ===
 +
Obrázky vytlačených hracích prvkov a nafarbenpych kameňov.
 +
 
 +
[[File:Najzakladnejsia doska print.jpg|340px]]
 +
[[File:Dosky print.jpg|400px]]
 +
[[File:Kamene print.jpg|300px]]
 +
[[File:Doska kamene paint.jpg|400px]]

Latest revision as of 18:18, 28 June 2024

Čo?

Spoločenská hra pre malých aj veľkých. Princíp hry spočíva v skladaní útvarov na hráčových kartách, hráči ich budú skladať z "kameňov" jednej farby. Plocha sa vďaka jej modulárnej konštrukcii postupne zväčšuje.

Kvôli strachu o intelektuálne vlastníctvo sme zamlčali veľkú časť opisu, hlavne pravidiel.

Prečo?

Baví nás hrať stolné hry. Taktiež sa nám páči idea dynamickej hracej plochy. Tak prečo to nespojiť?

Ako?

Pomocou 3D tlače a tlače na papier pre zľahčenie prototypovania.

Postup vymýšlania

  • Najprv sme vymodelovali v programe OpenSCAD jednu základnú dosku. Potom sme sa pohrali so systémom prepájania s ďalšími základnými doskami. Pri prepájaní sme sa ťažko inšpirovali rybinovým spojom. Základné dosky sú generované parametricky, vďaka čomu si môžeme vytlačiť základné dosky rôznych rozmerov, avšak vždy so štvorcovým pôdorysom.

Zakladna doska.jpg

  • Po vyladení základných dosiek sme spracovali najzákladnejšiu dosku, ktorá sú vlastne len 4 základné dosky spojené do jednej, kvôli rýchlosti tlače a jednoduchosti hry je to jeden kus. Samozrejme by sa dala vytvoriť aj spojením štyroch jednoduchých základných dosiek.

Najzakladnejsia doska.jpg

  • Keď sme skončili s dizajnom hracej plochy, nadišiel čas na hracie "kamene". Ich dizajn je veľmi jednoduchý, je to len štvorec s výbežkom ktorý sedí do jamky v základných doskách. Hracie "kamene" treba aj farebne odlíšiť. Toto môžeme docieliť rôznymi spôsobmi.

Kamen.jpg

  • Teraz prídu na rad karty, tie sú vyrobené z papiera. Zozadu majú všeobecný dizajn, ktorý by sa ale zišlo v ďalšej verzii odlíšiť na veľké útvary a malé útvary. Z prednej strany majú nejaký útvar ktorý sa hráč bude snažiť vytvoriť na hracej ploche. Karty odporúčame zalaminovať, aby sa nepoškodili, alebo ich vytvoriť z iného materiálu.
  • Po niekoľkých hrách s kamarátmi sme prišli na nejakú Štruktúru pravidiel, ale stále nie sú v štádiu kde by sme ich považovali za hotové.

Vytlačené prvky

Obrázky vytlačených hracích prvkov a nafarbenpych kameňov.

Najzakladnejsia doska print.jpg Dosky print.jpg Kamene print.jpg Doska kamene paint.jpg