Difference between revisions of "Polievanie-byliniek"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Ako?)
(Ako?)
Line 23: Line 23:
 
A Arudinom budeme používať vodnú pumpu 5VDC a senzor vlhkosti pôdy. Keď vlhkosť pôdy klesne pod určenú hranicu spustíme vodnú pumpu.
 
A Arudinom budeme používať vodnú pumpu 5VDC a senzor vlhkosti pôdy. Keď vlhkosť pôdy klesne pod určenú hranicu spustíme vodnú pumpu.
  
[[File:schema-polievanie.png|thumb|none|alt=Schema obvodu vytvorená v ThinkerCADe|Schema obvodu vytvorená v ThinkerCADe]]
+
[[File:schema-polievanie.png|thumb|none|alt=Schéma obvodu vytvorená v ThinkerCADe|Schéma obvodu vytvorená v ThinkerCADe]]
  
  
 
[[https://github.com/FiiL123/dtv-polievanie/blob/main/polievanie.ino Kód]] je relatívne jednoduchý. Nastavíme správne piny. Začneme čítať vlhkosť a ak je pod istou hranicou spustíme pumpu. Toto sa deje dookola, takže sa pumpa spúšta, kým črepník dostatočne nezaleje.
 
[[https://github.com/FiiL123/dtv-polievanie/blob/main/polievanie.ino Kód]] je relatívne jednoduchý. Nastavíme správne piny. Začneme čítať vlhkosť a ak je pod istou hranicou spustíme pumpu. Toto sa deje dookola, takže sa pumpa spúšta, kým črepník dostatočne nezaleje.
 +
 +
== Konečná implementácia ==
 +
 +
Podarilo sa nám vytvoriť obvod, ktorý sleduje vlhkosť v črepníku a zobrazuje jej úroveň pomocou troch LEDiek.
 +
[[File:domace-zapojenie.jpg|thumb|none|alt=Finálne domáce zapojenie |Finálne domáce zapojenie]]
 +
[[File:senzor-v-crepniku.jpg|thumb|none|alt=Senzor a poliaty črepník |Senzor a poliaty črepník]]
 +
 +
V tomto domácom zapojení máme pumpu v pohári a s vodou a 4x1.5V batérie v krabičke, ktorá ma vypínač, takže polievame, žiaľ, manuálne. Do gumenej hadičky sme po obvode črepníka nožnicami nastrihali dierky a jej koniec zalepili.
 +
 +
[[File:pumpa-a-baterka.jpg|thumb|none|alt=Pumpa a batérie |Pumpa a batérie]]
 +
 +
 +
Bohužiaľ som na finálnej verzii pracoval doma, a neuvedomil som si, že mi budú chýbať nevyhnutné elektronické súčiastky - dióda a nMOS tranzistor, ktoré používame na privedenie prúdu pumpe z batérie, keď Arduino zašle signál na polievanie.

Revision as of 12:02, 13 June 2024

Čo?

Systém na automatické zalievanie byliniek pomocou Arduina so senzorom vlhkosti pôdy. A 3-D tlačiteľný "črepník".

Prečo?

Zastaviť vysychanie mojich byliniek. A tiež si vyskúšať prácu s 3D modelovacími nástrojmi a digitálnymi technológiami výroby.

Ako?

Na zrealizovanie nášho projektu budeme používať Arduino s vodnou pumpou a 3D vytlačený črepník.

Črepník

Pripravili sme si pomocou OpenCAD parametrický model jednoduchého črepníka. [Zdrojový kód]

Črepník
Črepník

Je možné nastaviť počet priehradok, ich veľkosť a hrúbky steny.


Arduino

A Arudinom budeme používať vodnú pumpu 5VDC a senzor vlhkosti pôdy. Keď vlhkosť pôdy klesne pod určenú hranicu spustíme vodnú pumpu.

Schéma obvodu vytvorená v ThinkerCADe
Schéma obvodu vytvorená v ThinkerCADe


[Kód] je relatívne jednoduchý. Nastavíme správne piny. Začneme čítať vlhkosť a ak je pod istou hranicou spustíme pumpu. Toto sa deje dookola, takže sa pumpa spúšta, kým črepník dostatočne nezaleje.

Konečná implementácia

Podarilo sa nám vytvoriť obvod, ktorý sleduje vlhkosť v črepníku a zobrazuje jej úroveň pomocou troch LEDiek.

Finálne domáce zapojenie
Finálne domáce zapojenie
Senzor a poliaty črepník
Senzor a poliaty črepník

V tomto domácom zapojení máme pumpu v pohári a s vodou a 4x1.5V batérie v krabičke, ktorá ma vypínač, takže polievame, žiaľ, manuálne. Do gumenej hadičky sme po obvode črepníka nožnicami nastrihali dierky a jej koniec zalepili.

Pumpa a batérie
Pumpa a batérie


Bohužiaľ som na finálnej verzii pracoval doma, a neuvedomil som si, že mi budú chýbať nevyhnutné elektronické súčiastky - dióda a nMOS tranzistor, ktoré používame na privedenie prúdu pumpe z batérie, keď Arduino zašle signál na polievanie.