Marvel

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search

Čo

Človeče nehnevaj sa s postavičkami z Marvel Cinematic Universe s upravenými pravidlami.
Figúrky budú vytlačené pomocou technológie 3D tlače.

Prečo

Sme fanúšikmi Marvelu a klasické pravidlá a hranie s kockou je nuda a je to založenné príliš na náhode.
Nové pravidlá umožnia viac taktizovania a väčšiu výhodu pre skúsených hráčov.

Ako

Postavičky sú tlačené na 3D tlačiarni.
Podstavy sú modelovane v programe FreeCad, a talčene rovnako na 3D tlačiarni. Hracia plocha je kreslená v CorelDraw a vypálená na laseri.
Pomocou 3D tlače a miesto kocky sú karty

Pravidlá

Bude sa hrať s kartami Karty budú dvoch kategórii

  • pohyb, hodnota 1-6, po zahraní môže hráč posunút jednu svoju figúrku o daný počet políčok
  • akčné karty, budú mať rôzne effekty ovplyvnujúce hru

Hráč si na začiatku tahu potiahne 2 karty, následne môže zahrať lubovolný počet akčných kariet a jednu kartu pohybu
Rôzne akčné karty:

  • Nová figúrka - hráč môže vyložiť dalšiu figúrku
  • Úhyb - keď ide súper vyhodiť hráčovu figúrku svojou, môže hráč zahrať túto kartu a prežit posunutím sa o jedno políčko dozadu
  • Útek - podobné, len sa posúva dopredu
  • Vlak – pri pohybe figúrkov sa pohnú všetky figúrky priamo pred touto figúrkou
  • Dvojtah - hráč môže zahrať dve karty pohybu
  • Tahaj dve karty - hráč si potiahne 2 karty
  • Krádež - hráč môže ukradnút súperovy kartu
  • Hodiny - všetky figúrky na ploche sa pohnú buď o jedno políčko dopredu alebo dozadu
  • Vylovenie – po zahratí na súpera, musí súper vytiahnuť jednu svoju figúrku z domčeka na políčko pred domček, ide zahrať aj na hráča ktorý už vyhral, ale len 1 kolo po jeho výhre

Postavičky

Postavičky sa vyberali, a následne v Programe PrusaSlicer zmenšovali do požadovaných rozmerov.

Originálna veľkosť modelu
Požadovaná veľkosť modelu

Týmto krokom boli postavičky hotové.

Tlač postavičiek

Pri samotnom tlačení postavičiek sme prišli na mensie problem. Na prvé skušobne tlačenie bol pouzity material ABS. Vo výsledku postavicky boli hladké, nie je vobec vidno jedotlive vrstvy. Avsak pri detailoch, ako vlasy a ruky sa ABS material neosvečil.

Yel all.jpg

Preto sme na finálne tlačenie použili material PLA

Blue.jpg
Green.jpg
Yellow.jpg
Red.jpg

Podstavy

Podstavy sme vymodelovali v programe FreeCad. Základom pre naše podstavy bol pravidelný 6-uholník. Prvotný nápad podstavy bol 6-uholnik s napisom Marvel.

Podstava 1.0

Finalna verzia podstavy je perzonalizovaná. Kazda furka ma vlastnu podstavu zo svojim menom, a pre lepsie spojenie podstavy a figurky sme do podstavy vymodelovali aj spodnu cast tela. Ako prve sme si vybrali logo, respektive nazov danej postavicky.

Thanos logo.png

Logu sme v programe FreeCad pridali tretí rozmer

Napis thanos 3d.png

A nakoniec sme nazov postavy odcitali od 6-uholnikovej podstavy.

Podstava plus napis.png

Pre Finalnu verziu podstavy sme museli pouzit este jeden program. Pouzili sme 3D Builder, ktory byva súčasťou Windowsu. Tam sme od podstavy odčitali aj spodnu časť postavicky.

Thanos pl pod.png
Pod tapky.png

Finálna verzia podstavy.

Hracia plocha

Prvá verzia hracej plochy sme kreslili v programe Inkscape.

Plocha (Small).jpg

Po vypaleni sme prišli na to že hracia plocha priliš mala, a podstava ma iny rozmer ako samotne políčko hracej plochy.

Plocha podstava.jpg

Ďalej sa nam hracia doska prehla a začala sa lámať

Plocha zle (Small).jpg

Preto sme vytvorili druhu verziu hracej plochy.

Plocha2.0 (Small).jpg

Hracie karty

Hracie karty sme vytvorili v programe Gimp 2. V kartách sú použité obrázky z komiksov z roku 1971. Každá karta má aj svoj špecifický symbol v pravom dolnom rohu pre ľahšie vyhľadávanie významu karty v pravidlách.

Snímka obrazovky 2021-06-23 202805.png

Autori

Valentína Lenka Bátovská
Patrik Modrovský
Pavel Šebo

Prezentácia


Súbory

Súbory nájdete na One Drive https://liveuniba-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/sebo32_uniba_sk/EmajfG7uhKZHt7nOtm7lFtcB87igP7amTNfRF5SK82aXDA?e=NROAAP