Diplomky

,, Očakávam, že študenti budú pracovať systematicky. "

z oblasti modelovania

K modelovaniu malých častíc (laky), čo som hovoril, tak poznáte úrčite rozprávku Monsters A.S, tak tam bola prvá animácia chlpatého človeka. Tie chlpy tam bol najväčší grafický efekt. Chlpy sú dosť veľké a robiť veľa malých štruktúr a renderovať ich je stále veľký problém. My by sme nerobili chĺpky, ale napríklad metalické častice napríklad, my by sme modelovali veľmi malé chĺpky, alebo veľmi malé pyramídky, alebo veľmi malé koruny – mince rozmiestnené po povrchu. Tam je viac problémov, prvým je ako rozmiestniť tieto malé objekty po objekte, aby boli rovnomerne distribuované. Pri Monsters A.S keď bolo na nejakom mieste málo chlpov, tak ich tam ručne dorobili, alebo povedali, tuto treba viac vygenerovať. My by sme to chceli automaticky. Na rovine je to jednoduché, na rovine spravíte nejaké rovnomerné rozdelenie. Keď je tá plocha krivá, tam kde je krivá vzniknú väčšie vzdialenosti medzi časticami. Chceme dokázať, aby aj pri krivej ploche boli častice rovnomerne rozmiestnené – aby bola hustota rozmiestnenia rovnaká. To je geometrický problém, a druhý problém je to potom renderovať, takéto chlpaté geometrie, alebo mikroštruktúry. Keď už sme pri mikroštruktúrach, tak máme ďalší problém – kognitívny: Ako vplývajú mikroštruktúry na vnímanie plôch ľudským okom (aj vnímanie lesku). Napr. máte kocku, na ňu dáte nejakú mikroštruktúru a môže z toho byť potom guľa.

z oblasti Videnia

Téma z oblasti videnia je dohľad vzdialenosti pomocou kamier. Keď ste dom a pozriete sa na kostolnú vežu, viete povedať, že je vzdialená napr. 1 km, potom viete povedať, že horizont krajiny, ktorú vidíte je vzdialený 4 km. Keď sa ráno pozriete, je možné, že vidíte vežu, ale nie horizont. Vtedy viete povedať, že mám dohľad 1km, ale nie 4. Takéto niečo, takýto senzor chceme spraviť elektronický, to znamená, že sa umiestni niekde kamera, ktorá sa pozerá nejakým smerom. Na základe čo kamera vidí a na základe kalibrácie by sme mali byť schopný povedať, o tejto hodine vidí kamera toľko a toľko. Malo by snímanie kamery zodpovedať tomu, čo vidí oko. To znamená, že cez deň bude pekne snímať obrysy krajiny, ale v noci bude samá čierňava. To nebude dobré, samozrejme, lebo človek aj v tme vidí horizont krajiny. Dá sa spraviť ta kamera taká, že bude používať HDR obrazy (High dynamic range images) – to umožňuje trošku zosnímanie scény aj v tme. A na základe toho sa dá vypočítať ako ďaleko uvidíme. Máme také myšlienky dohľadnosti, prvým problémom je vysegmentovať horizont a nájsť ho. Ostatné od toho potom vyplýva. Tá kalibrácia potom vyzerá tak, že keď je deň tak sa tam dajú tyčky, alebo sa povie, že tento kostol je tak ďaleko a potom tá kamera bude presne kde hľadať ten kostol. To je taká kognícia, ale aj image processing.

iné temy

Ďaľšou takou zaujímavou témou je blok motora, ktorý má strašne veľa kanálikov – chladiacich.