Zoznam tém pre bakalárske práce

Export to XLS (autor skriptu: Michal Čertický)

Na tejto stránke je orientačný zoznam v súčasnosti ponúkaných tém pre bakalárske práce. Témy sú zoradené podľa zamerania a školiteľov. Napriek názoru Mgr. RNDr. M. Baláža sa pozrite aj do systému AIS2, pretože tam nájdete aj konkrétne vypísané témy, na ktoré sa hneď môžete prihlásiť.

Prosím preštudujte si aj stránky

Aplikované témy

  • Peter Fabo, fabo@fmph.uniba.sk
  • Pavel Petrovič, petrovic @ fmph.uniba.sk
    • konkrétne webové aplikácie, ktoré potrebujeme - Research Desktop, Lamsfet, Centrobot Portal, príp. podľa dohody
  • Martin Takáč, takac # ii.fmph.uniba.sk
    • Vytvorenie sveta a agentov pre kognitívne experimenty v simulačnom prostredí TerraSim


Počítačová grafika a spracovanie obrazov

  • Zuzana Černeková, cernekova @ fmph.uniba.sk
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in user oriented color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in class Y color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in basic and perceptualy uniform color spaces
  • Roman Ďurikovič, Roman.Durikovic @ fmph.uniba.sk
    • Uprednostňujem študentov, s ktorými sa stretnem na svojich prednáškach. Pozrite si aj diplomové témy, mnohé sa dajú formulovať aj ako bakalárska práca.
    • Meranie štatistických vlastností náterov pri danom recepte, a aplikácii, meranie korelácie štatistických hodnôt. Pozorovanie mikroštruktúry náterov.
    • Meranie parametrov vzhľadu BRDF a ich zmena počas tvrdnutia laku.
    • Štatistické meranie trblietivosti, vnímanie trblietivosti.
    • Tvorba fotografii automobilových lakov s veľkým dynamickým rozsahom (HDR) s detailmi metalických pigmentov a návrh metód na tvorbu týchto detailných fotografii.
    • Tone mapping: Návrh zobrazovacích metód trblietivosti na monitoroch, HDR monitoroch, v tlači.
    • Meranie vnímaných vonkajších optických efektov lesku [Bril] na pigmentových, metalických a perleťových lakoch.
    • Vnímanie lesku [Bril] na rôznych plochách, keďže konečný vzhľad náteru je závislý od tvaru plôch na výrobku.
    • Návrh spôsobu merania pre porovnanie (color matching) metalických farieb na rôznych plochách pomocou KONICA meracieho zariadenia.
    • Modern trends with topology-adaptive snakes and applications.
    • Animácie pomocou časticových systémov - sneh a pekné zobrazenie snehu.
    • Tvorba scén po daždi zo vstupných 3D scén.
  • Numerické
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - cvičenia 1-8.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy lineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy nelineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných diferencií.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 1D a 2D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 3D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy diferenciálnych rovníc.
    • Modelovanie analytických modelov zamračenej a jasnej oblohy z daných HDR bloh.
    • Tvorba HDR oblohy pri rôznom počasí a na rôznych miestach.
  • Prehľadové
  • Matej Novotný, mnovotny @ sccg.sk
    • (momentálne všetky témy už obsadené)
  • Martin Samuelčík, samuelcik @ sccg.sk
    • Polynomické krivky v paralelných súradniciach
    • Prehliadač 3D modelov na platforme Android
    • Knižnica pre zobrazenie vektorových fontov
    • WebGL prehliadač panorám
    • OpenGL knižnica pre časticové systémy
  • Pavol Fabo, fabo@sccg.sk
    • Štúdium usability evaluation postupov a ich aplikácia

Reprezentácia znalostí a nemonotónna logika

Deklaratívne Programovanie

  • Peter Borovanský, borovan @ ii.fmph.uniba.sk
    • Mobilná biletéria - zadaná
    • Reflexívne programovanie - zadaná
    • Mobilná aplikácia - otvorená téma
    • Komparátor programov v jazyku JAVA
    • Prostredie pre programátorský turnaj
    • Statická analýza kódu ako Eclipse plugin
    • Scrabble - zadaná
    • Monitorovanie funkcie motora cez BlueTooth OBD adapter
    • Detekcia ŠPZ v realnom čase (Android) - zadaná
    • Bike Trainer (Android) - zadaná
    • Využitie G-senzora na ovládanie robota - zadaná
  • Dušan Guller, guller @ ii.fmph.uniba.sk
    • Riešená zbierka motivačných príkladov v jazyku Prolog
    • Pre rule-based jazyk Clips

Neurónové siete

  • Martin Takáč, takac # ii.fmph.uniba.sk
    • Vytvorenie nástroja na vizualizáciu zmien v stavovom priestore jednoduchej rekurentnej siete SRN počas trénovania
    • Restricted Boltzmann Machines, Deep Belief Nets: výber a adaptácia resp. vytvorenie vhodného simulačného a vizualizačného nástroja, základné testovacie experimenty

Robotika

Evolučné výpočty

  • Pavel Petrovič, petrovic @ fmph.uniba.sk
    • téma z evolučných výpočtov podľa dohody

Web

  • František Gyárfáš, gyarfas @ ii.fmph.uniba.sk
    • Pre tento rok mám už plný počet prihlásených študentov
  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Prístupnosť AJAX aplikácií - Téma je obsadená

Linux, otvorený softvér, otvorený obsah

  • Marek Nagy, mnagy @ ii.fmph.uniba.sk (2010/11)
    • Efektívny manažment linuxovej učebne z pozície vyučujúceho na ZŠ. (obsadené - Rasťo Pánis)
  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Implementácia podpory pre čítanie MathML vo virtual bufferoch open-source čítača obrazovky NVDA (non visual desktop access). Kódenie v pythone a C++
    • Návrh a implementácia heuristík potrebných pri vytváraní lineárnej reprezentácie zle vytvoreného webu vo virtuálnych bufferoch čítača obrazovky NVDA

Bioinformatika