Riadok 47: Riadok 47:
 
* [[Peter Klimo|Peter Klimo]], klimo [[Image:zavinac.gif|@]] ii.fmph.uniba.sk
 
* [[Peter Klimo|Peter Klimo]], klimo [[Image:zavinac.gif|@]] ii.fmph.uniba.sk
 
** [[BakTema Cvicenia z C|Cvičenia z C++ založené na návrhovom vzore  Test Drive Development]](obsadené)
 
** [[BakTema Cvicenia z C|Cvičenia z C++ založené na návrhovom vzore  Test Drive Development]](obsadené)
 
* [[Igor Farkas|Igor Farkaš]], farkas [[Image:zavinac.gif|@]] fmph.uniba.sk
 
  
 
<!--* [[Ludovit Malinovsky|Ľudovít Malinovský]], malinovsky [[Image:zavinac.gif|@]] fmph.uniba.sk
 
<!--* [[Ludovit Malinovsky|Ľudovít Malinovský]], malinovsky [[Image:zavinac.gif|@]] fmph.uniba.sk

Verzia zo dňa a času 10:15, 10. október 2013

Zoznam tém pre bakalárske práce

Export to XLS (autor skriptu: Michal Čertický)

Na tejto stránke je orientačný zoznam v súčasnosti ponúkaných tém pre bakalárske práce. Témy sú zoradené podľa zamerania a školiteľov.

Prosím preštudujte si aj stránky

Aplikované témy

  • Nové: Zaujímavé témy pre aplikovaných informatikov ponúkajú kolegovia z katedry experimentálnej fyziky, kontakty: Peter Papp, Michal Matejka, Juraj Országh, miestnosť F2-77, F2-54, e-mail: papp, matejka, orszagh Zavinac.gif fmph.uniba.sk
  • Peter Fabo, fabo@fmph.uniba.sk
  • Pavel Petrovič, petrovic @ fmph.uniba.sk
    • konkrétne webové aplikácie, ktoré potrebujeme - Research Desktop, Lamsfet, Centrobot Portal, príp. podľa dohody, pozri tiež moju stránku


  • Peter Náther,nather# ii.fmph.uniba.sk
    • Analýza šachu ako hernej komplexnej siete - téma je obsadená
    • Framework pre multiplayer 3D RPG hry s podporou umelej inteligenice postáv - téma je obsadená

Počítačová grafika a spracovanie obrazov

  • Zuzana Černeková, cernekova @ fmph.uniba.sk
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in user oriented color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in class Y color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in basic and perceptualy uniform color spaces

Zuzana Haladová, zhaladova @ gmail.com

    • Slovak Augmented Reality- AR presentation of cultural heritage utilizing Kinect interaction.
  • Roman Ďurikovič, Roman.Durikovic @ fmph.uniba.sk
    • Uprednostňujem študentov, s ktorými sa stretnem na svojich prednáškach. Pozrite si aj diplomové témy, mnohé sa dajú formulovať aj ako bakalárska práca.
    • Meranie štatistických vlastností náterov pri danom recepte, a aplikácii, meranie korelácie štatistických hodnôt. Pozorovanie mikroštruktúry náterov.
    • Meranie parametrov vzhľadu BRDF a ich zmena počas tvrdnutia laku.
    • Štatistické meranie trblietivosti, vnímanie trblietivosti.
    • Tvorba fotografii automobilových lakov s veľkým dynamickým rozsahom (HDR) s detailmi metalických pigmentov a návrh metód na tvorbu týchto detailných fotografii.
    • Tone mapping: Návrh zobrazovacích metód trblietivosti na monitoroch, HDR monitoroch, v tlači.
    • Meranie vnímaných vonkajších optických efektov lesku [Bril] na pigmentových, metalických a perleťových lakoch.
    • Vnímanie lesku [Bril] na rôznych plochách, keďže konečný vzhľad náteru je závislý od tvaru plôch na výrobku.
    • Návrh spôsobu merania pre porovnanie (color matching) metalických farieb na rôznych plochách pomocou KONICA meracieho zariadenia.
    • Modern trends with topology-adaptive snakes and applications.
    • Animácie pomocou časticových systémov - sneh a pekné zobrazenie snehu.
    • Tvorba scén po daždi zo vstupných 3D scén.
  • Numerické
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - cvičenia 1-8.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy lineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy nelineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných diferencií.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 1D a 2D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 3D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy diferenciálnych rovníc.
    • Modelovanie analytických modelov zamračenej a jasnej oblohy z daných HDR bloh.
    • Tvorba HDR oblohy pri rôznom počasí a na rôznych miestach.
  • Prehľadové
  • Martin Samuelčík, samuelcik @ sccg.sk
    • Polynomické krivky v paralelných súradniciach
    • Knižnica pre zobrazenie vektorových fontov
    • WebGL prehliadač panorám
  • Pavol Fabo, fabo@sccg.sk
    • Štúdium usability evaluation postupov a ich aplikácia
  • Matej Hudak, hudak@sccg.sk
    • Simulácia nehomogénnych pôdnych štruktúr

Reprezentácia znalostí a nemonotónna logika


Deklaratívne Programovanie

  • Ján Kľuka, jan.kluka @ fmph.uniba.sk
    • Prostredie pre vývoj programov v novej verzii jazyka CL (2013/14)
  • Peter Borovanský, borovan @ ii.fmph.uniba.sk
    • Mobilná biletéria - zadaná
    • Reflexívne programovanie - zadaná
    • Mobilná aplikácia - otvorená téma
    • Komparátor programov v jazyku JAVA
    • Prostredie pre programátorský turnaj
    • Statická analýza kódu ako Eclipse plugin
    • Scrabble - zadaná
    • Monitorovanie funkcie motora cez BlueTooth OBD adapter
    • Detekcia ŠPZ v realnom čase (Android) - zadaná
    • Bike Trainer (Android) - zadaná
    • Využitie G-senzora na ovládanie robota - zadaná
  • Dušan Guller, guller @ ii.fmph.uniba.sk
    • Riešená zbierka motivačných príkladov v jazyku Prolog
    • Pre rule-based jazyk Clips

Neurónové siete

Robotika

Evolučné výpočty

Web

  • Ján Kľuka, jan.kluka @ fmph.uniba.sk
    • Editor pre ľahký značkovací jazyk Texy (2013/14)
    • Crowdsourcing testových otázok a generovanie testov (2013/14)
    • Rozšírenie MediaWiki pre určovanie zodpovednosti používateľov za jednotlivé stránky (2013/14)
  • František Gyárfáš, gyarfas @ ii.fmph.uniba.sk
    • Pre tento rok mám už plný počet prihlásených študentov


  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Prístupnosť AJAX aplikácií - Téma je obsadená
  • Marek Nagy, mnagy @ ii.fmph.uniba.sk (2013/14)
    • Rámcové témy: Interaktívna webová aplikácia
  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Implementácia podpory pre čítanie MathML vo virtual bufferoch open-source čítača obrazovky NVDA (non visual desktop access). Kódenie v pythone a C++
    • Návrh a implementácia heuristík potrebných pri vytváraní lineárnej reprezentácie zle vytvoreného webu vo virtuálnych bufferoch čítača obrazovky NVDA
  • Frederik Bolf - zaujímavá téma nová sociálna sieť, reálny projekt, vyžaduje skutočný záujem študenta, ozvite sa priamo na: frederik.bolf@gmail.com

Bioinformatika