Riadok 153: Riadok 153:
 
* prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity
 
* prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity
  
<!---
+
=== 04.10. - 3. Týždeň ===
 +
* exkurzia/ukážka VR Headsetov Oculus Rift S a mobilného Cardboard VR s RETRAK Utopia 360° VR Headset
 +
* VR Projekt pre Oculus v Unity - [https://www.youtube.com/watch?v=RkGHadlkjZQ VR Escape Room]
  
=== 07.10. - 3. Týždeň ===
+
=== 11.10. - 4. Týždeň ===
 +
* [https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/EXhpwvjxTeVBgqZ_qDrOb1QB4eWOYRgpEoywJtA9sH9nug?e=BAziQC link na slajdy]
 
* pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
 
* pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
* C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzika v Unity, prefaby original vs. variant s dedičnosťou
+
* C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzikálny engine v Unity
* hotové cvičenie: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ESWXxfKMn5xGmz-gicqOZi4B3SVr9Rw613dK_EXOQ-Ol4w?e=l3hdjd
+
* vytváranie inštancií prefabov, inicializácia náhodných parametrov
 +
* animácie v Unity (Animation + Animation Controller)
  
=== 14.10. - 4. Týždeň ===
+
<!---
* exkurzia FT Lab (dole pri knižnici), vyskúšanie Oculus Rift, Oculus Rift S, CardboardVR, LG 3D TV a Hololens
+
* prehliadka a úprava VR projektu v Unity - [https://www.youtube.com/watch?v=RkGHadlkjZQ VR Escape Room]
+
  
 
=== 21.10. - 5. Týždeň a 28.10. - 6. Týždeň ===
 
=== 21.10. - 5. Týždeň a 28.10. - 6. Týždeň ===

Verzia zo dňa a času 15:16, 11. október 2022

Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15


Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >

Ľudia podieľajúci sa na výučbe

Link na Teams

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aSBb8QWev0sxOfhDWSf43tobJUzsGmNt4M4qF_BfjVDE1%40thread.tacv2/General?groupId=86c59cff-7c9b-4f50-8f08-e01d282d6cfd&tenantId=ce31478d-6e7a-4ce7-8670-a5b9d51884f9

Prednášajúci
Zuzana Berger Haladová
Martin Madaras
Cvičiaci
Lukáš Gajdošech

Hodnotenie a podmienky absolvovania

40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.


Hodnotenie
Bodový zisk Známka
〈90, 100〉 A
〈80, 90) B
〈70, 80) C
〈60, 70) D
〈50, 60) E
〈0, 50) FX

Zdroje

Kniha Spatial AR Bimber-Raskar

Organizácia výučby

Lectures

  • 19.9. Introduction (Zuzana Berger Haladova, Martin Madaras) slidy
  • 26.9. History of VR slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 3.10. Authoring slidy (bohuzial nenahrana)
  • 10.10. Hardware + Accessibility
  • 17.10. Hardware II
  • 24.10 Tracking
  • 31.10. Holiday
  • 7.11. Visual Coherence
  • 14.11. Martin Madaras
  • 21.11. Martin Madaras
  • 28.11. AR
  • 5.12. Visualisation+Future
  • 12.12. Exam


Labs

Tabuľka s hodnotením

Termíny

  • 09.10. - vyplnený dokument so špecifikáciou projektu (vo dvojiciach)
  • 06.11. - demo verzia projektu, základné mechaniky "vertical slice"
  • 04.12. - odovzdanie a prezentácia finálnej verzie projektu

V prezentácií popíšete hlavné funkcie projektu, priebeh vývoja, použité technológie, prekonané prekážky atď. na približne 15 minút, nezabudnite na obrázky. Následne nám projekt predvediete a ešte ostane priestor na naše otázky. Finálne hodnotenie projektu tvorí 60% hodnotenia z cvičení tohto predmetu (6 bodov). Pre bonusový bod nahrajte aspoň dvojminutové prezentačné video k projektu, niečo ako trailer/upútavku. Vo videu môžete predviesť použitie, popísať priebeh vývoja atď. Zároveň okomentujte aspoň 2 ďalšie videá vašich spolužiakov, kde sa ich napr. spýtate na implementáciu. Cieľom je, aby sa aspoň formou krátkeho videa mali šancu vaši spolužiaci dozvedieť o vašom projekte, v prípade, že sa nepodarí prezenčná VR/AR party.

23.09. - 1. Týždeň

  • link na slajdy
  • úvod, prehľad termínov a náplne cvičení
  • dokument s návrhom semestrálnych projektov
  • prehľad tém projektov z minulých rokov
  • vytvorenie nového projektu Hello Cardboard s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2021.3.10f.
  • ukážka existujúceho VR Samples projektu
  • BONUS NA DOMA: Aby ste sa dostali do tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v tomto engine. Kto mi do nedele 02.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!), môže získať bonus 0.5 bodu.

27.09. - 2. Týždeň

  • link na slajdy
  • ukážka arUco markerkov v OpenCV
  • prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#
  • vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia
  • prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity

04.10. - 3. Týždeň

  • exkurzia/ukážka VR Headsetov Oculus Rift S a mobilného Cardboard VR s RETRAK Utopia 360° VR Headset
  • VR Projekt pre Oculus v Unity - VR Escape Room

11.10. - 4. Týždeň

  • link na slajdy
  • pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
  • C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzikálny engine v Unity
  • vytváranie inštancií prefabov, inicializácia náhodných parametrov
  • animácie v Unity (Animation + Animation Controller)