(6 intermediate revisions by the same user not shown)
Riadok 173: Riadok 173:
 
* BONUS:  [https://learn.unity.com/project/john-lemon-s-haunted-jaunt-3d-beginner?uv=2020.3 tematický projekt pre odvážnych] (ideálne s rovnakou verziou editora ako v tutoriály, tj. 2020.3, alebo možno až 2019.X)  
 
* BONUS:  [https://learn.unity.com/project/john-lemon-s-haunted-jaunt-3d-beginner?uv=2020.3 tematický projekt pre odvážnych] (ideálne s rovnakou verziou editora ako v tutoriály, tj. 2020.3, alebo možno až 2019.X)  
  
=== 08.11. - 7. Týždeň ===
+
=== 08.11. - 8. Týždeň ===
 
* demo projektov, konzultácie
 
* demo projektov, konzultácie
  
<!---
+
=== 15.11. - 9. Týždeň a 22.11. - 10. Týždeň ===
  
 +
'''OZNAM 15.11.2022 (kópia z MS Teams):'''
 +
''Ahojte, aktuálne som dosť vyťažený, v tejto druhej polovici semestra totiž pripravujem/organizujem aj cvičenia z predmetov Praktikum z AI na vizuálnych dátach a Vývoj mobilných aplikácií. Dovolil som si teda mierne upraviť harmonogram týchto cvičení. Najbližšie 3 týždne sa budeme venovať téme Inteligentní agenti v Unity (ktorá mala byť pôvodne až nakonci) a potom posledné 2 týždne téme Pokročilé AR pomocou OpenCV (ktorá mala byť teraz). Skrátka som teda poradie týchto dvoch tém vymenil a dôvod je ten, že tému Inteligentný agenti v Unity mám už spracovanú z minulého roka. Na najbližšie 3 týždne teda už na stránke predmetu nájdete slajdy s materiálmi. Navyše by som Vás dnes výnimočne poprosil, aby ste si namiesto "live" cvika pozreli záznam z minulého roka (na stránke pod linkom video (2021) 9. týždeň) a išli podľa toho. Budúci týždeň budeme pokračovať už štandardne. Dúfam, že to dáva zmysel, v prípade akýchkoľvek otázok mi kľudne píšte. ''
 +
 +
* inteligentné systémy, reinforcement learning v Unity, ML agenti vo VR
 +
* [https://liveuniba.sharepoint.com/:v:/s/FMFIUKVirtualandAugmentedreality20212022/Eb1VL-ukTxxEge7wOnmlFykB-1qQZfaRG5GgbVVGb0MfGg?e=zuSqar video (2021) 9. týždeň]
 +
* [https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ERpP71gWG5NCgPgIR7v8aNEB0RN4ojkh6GevN36nozTIoA?e=CBHexZ slajdy 9. týždeň]
 +
* [https://liveuniba-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/EaDiwbPo-9ZOmlVGMY-I3ecBYkVVIYXMWlrQoGHO8e48vQ?e=OfCLv6 HummingBirds projekt (aktualizované pre Unity 2021.3.10f)]
 +
* [https://liveuniba.sharepoint.com/:v:/s/FMFIUKVirtualandAugmentedreality20212022/EXgE3im__tlInKHCAnAmbVwBCkPSr4Qmew9MjBDsQ2mrzg?e=9uP3Ll video (2021) 10. týždeň]
 +
* [https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/Ee2oMQctQcBFqr6bj3EpNMkBJwZClu3ghxJjNhrOCACwuQ?e=T7jHwv slajdy 10. týždeň]
 +
 +
=== 29.11. - 11. Týždeň ===
 +
* vytvorenie minihry s natrénovaným, inteligentným oponentom
 +
* delegáty funkcií, prefab varianty, export a import vlastných .unitypackage, GUI elementy
 +
* [https://liveuniba.sharepoint.com/:v:/s/FMFIUKVirtualandAugmentedreality20212022/EXyj8XWEDbNGqa2JLy8HRGQBs7BbR0ZYIN3rC4D1j2ydHg?e=SBQQW2 video (2021) 11. týždeň]
 +
* [https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/EWEgPAhPTudCrxgLIY4ug4UBXgek2S-TTgL77xJKz_SZwA?e=8UUnVr slajdy 11. týždeň]
 +
 +
=== 06.12. - 12. Týždeň a  13.12. - 13. Týždeň ===
 +
* manažment scén a levelov
 +
* OpenCV pre Unity, spracovanie obrazu z webkamery, pokročilé AR, face tracking
 +
* particle efekty (oheň, voda...), oneskorené vykonávanie cez Invoke, coroutines v Unity
 +
 +
<!---
 
=== 11.11. - 8. Týždeň ===
 
=== 11.11. - 8. Týždeň ===
 
* GUI elementy v Unity, manažment scén a levelov
 
* GUI elementy v Unity, manažment scén a levelov
Riadok 187: Riadok 209:
 
* prezentácia: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ETjIUCPvCOpMpAWPAe-CekgBZokVjRwJiCtwV69oqX7x6g?e=pyb20J
 
* prezentácia: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ETjIUCPvCOpMpAWPAe-CekgBZokVjRwJiCtwV69oqX7x6g?e=pyb20J
  
=== 25.11. - 10. Týždeň a 02.12. - 11. Týždeň ===
 
* inteligentné systémy, reinforcement learning v Unity, ML agenti vo VR
 
* prezentácia na 10. týždeň: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ERbgMk8MnCZDkhElkYK2boAB8x0YUYEcsRAg0LugNItFEQ?e=juGmOL
 
* prezentácia na 11. týždeň: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/EXOM7ZVudxFBuIGoMm7Ll2wBeztzUpOiiTTbKtm5rc1f6w?e=b8zYgs
 
 
=== 09.12. - 12. Týždeň ===
 
* vytvorenie minihry s natrénovaným, inteligentným oponentom
 
* delegáty funkcii, prefab varianty, export a import vlastných .unitypackage, ďaľšie GUI elementy
 
* prezentácia: https://liveuniba-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/gajdosech2_uniba_sk/ETlQDiDFOpZHttZvxTLv2_kBPE-03uGgk0nhRWuYMIG8QQ?e=cnkPVD
 
 
=== 16.12. - 13. Týždeň ===
 
* konzultácie k projektom, záver a motivácia
 
 
--->
 
--->
 
<!---
 
<!---

Verzia zo dňa a času 12:27, 22. november 2022

Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15


Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >

Ľudia podieľajúci sa na výučbe

Link na Teams

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aSBb8QWev0sxOfhDWSf43tobJUzsGmNt4M4qF_BfjVDE1%40thread.tacv2/General?groupId=86c59cff-7c9b-4f50-8f08-e01d282d6cfd&tenantId=ce31478d-6e7a-4ce7-8670-a5b9d51884f9

Prednášajúci
Zuzana Berger Haladová
Martin Madaras
Cvičiaci
Lukáš Gajdošech

Hodnotenie a podmienky absolvovania

40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.


Hodnotenie
Bodový zisk Známka
〈90, 100〉 A
〈80, 90) B
〈70, 80) C
〈60, 70) D
〈50, 60) E
〈0, 50) FX

Zdroje

Kniha Spatial AR Bimber-Raskar

Organizácia výučby

Lectures

  • 19.9. Introduction (Zuzana Berger Haladova, Martin Madaras) slidy
  • 26.9. History of VR slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 3.10. Authoring slidy (bohuzial nenahrana)
  • 10.10. Hardware + Accessibility slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 17.10. Hardware II slidy(nahrana prednaska v Teams)
  • 24.10 Tracking slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 31.10. Holiday
  • 7.11. Embodiment (J.E. Masaryk)+Visual tracking (nahrana prednaska v Teams)
  • 14.11. Martin Madaras
  • 21.11. Martin Madaras
  • 28.11. Visual tracking+Visual Coherency
  • 5.12. Visualisation+AR
  • 12.12. Exam


Labs

Tabuľka s hodnotením

Termíny

  • 09.10. - vyplnený dokument so špecifikáciou projektu (vo dvojiciach)
  • 06.11. - demo verzia projektu, základné mechaniky "vertical slice"
  • 04.12. - odovzdanie a prezentácia finálnej verzie projektu

V prezentácií popíšete hlavné funkcie projektu, priebeh vývoja, použité technológie, prekonané prekážky atď. na približne 15 minút, nezabudnite na obrázky. Následne nám projekt predvediete a ešte ostane priestor na naše otázky. Finálne hodnotenie projektu tvorí 60% hodnotenia z cvičení tohto predmetu (6 bodov). Pre bonusový bod nahrajte aspoň dvojminutové prezentačné video k projektu, niečo ako trailer/upútavku. Vo videu môžete predviesť použitie, popísať priebeh vývoja atď. Zároveň okomentujte aspoň 2 ďalšie videá vašich spolužiakov, kde sa ich napr. spýtate na implementáciu. Cieľom je, aby sa aspoň formou krátkeho videa mali šancu vaši spolužiaci dozvedieť o vašom projekte, v prípade, že sa nepodarí prezenčná VR/AR party.

23.09. - 1. Týždeň

  • link na slajdy
  • úvod, prehľad termínov a náplne cvičení
  • dokument s návrhom semestrálnych projektov
  • prehľad tém projektov z minulých rokov
  • vytvorenie nového projektu Hello Cardboard s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2021.3.10f.
  • ukážka existujúceho VR Samples projektu
  • BONUS NA DOMA: Aby ste sa dostali do tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v tomto engine. Kto mi do nedele 02.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!), môže získať bonus 0.5 bodu.

27.09. - 2. Týždeň

  • link na slajdy
  • ukážka arUco markerkov v OpenCV
  • prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#
  • vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia
  • prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity

04.10. - 3. Týždeň

  • exkurzia/ukážka VR Headsetov Oculus Rift S a mobilného Cardboard VR s RETRAK Utopia 360° VR Headset
  • VR Projekt pre Oculus v Unity - VR Escape Room

11.10. - 4. Týždeň

  • link na slajdy
  • pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
  • C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzikálny engine v Unity
  • vytváranie inštancií prefabov, inicializácia náhodných parametrov
  • animácie v Unity (Animation + Animation Controller)

18.10. - 5. Týždeň a 25.10. - 6. Týždeň

  • link na slajdy
  • vytvorenie VR projektu s použitím Cardboard XR Pluginu
  • použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery, transparentné materiály, aktivácia objektov, zamykanie kurzora

01.11. - 7. Týždeň

  • voľno, sviatok všetkých svätých
  • BONUS: tematický projekt pre odvážnych (ideálne s rovnakou verziou editora ako v tutoriály, tj. 2020.3, alebo možno až 2019.X)

08.11. - 8. Týždeň

  • demo projektov, konzultácie

15.11. - 9. Týždeň a 22.11. - 10. Týždeň

OZNAM 15.11.2022 (kópia z MS Teams): Ahojte, aktuálne som dosť vyťažený, v tejto druhej polovici semestra totiž pripravujem/organizujem aj cvičenia z predmetov Praktikum z AI na vizuálnych dátach a Vývoj mobilných aplikácií. Dovolil som si teda mierne upraviť harmonogram týchto cvičení. Najbližšie 3 týždne sa budeme venovať téme Inteligentní agenti v Unity (ktorá mala byť pôvodne až nakonci) a potom posledné 2 týždne téme Pokročilé AR pomocou OpenCV (ktorá mala byť teraz). Skrátka som teda poradie týchto dvoch tém vymenil a dôvod je ten, že tému Inteligentný agenti v Unity mám už spracovanú z minulého roka. Na najbližšie 3 týždne teda už na stránke predmetu nájdete slajdy s materiálmi. Navyše by som Vás dnes výnimočne poprosil, aby ste si namiesto "live" cvika pozreli záznam z minulého roka (na stránke pod linkom video (2021) 9. týždeň) a išli podľa toho. Budúci týždeň budeme pokračovať už štandardne. Dúfam, že to dáva zmysel, v prípade akýchkoľvek otázok mi kľudne píšte. 

29.11. - 11. Týždeň

06.12. - 12. Týždeň a 13.12. - 13. Týždeň

  • manažment scén a levelov
  • OpenCV pre Unity, spracovanie obrazu z webkamery, pokročilé AR, face tracking
  • particle efekty (oheň, voda...), oneskorené vykonávanie cez Invoke, coroutines v Unity