Riadok 68: Riadok 68:
  
 
* 9. cvičenie - Fourierová transformácia -  [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.pdf prezentácia]  [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.zip súbory]
 
* 9. cvičenie - Fourierová transformácia -  [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.pdf prezentácia]  [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.zip súbory]
 +
 +
* 9. cvičenie - Fourierová transformácia -  [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv10/cv10.pdf prezentácia]  [[Médiá:PSO_2018_cv10.pdf | mirror]]
  
 
''' Úlohy '''
 
''' Úlohy '''
  
 
* 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - '''15.11.2018''' - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/du01/du01.pdf zadanie]   
 
* 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - '''15.11.2018''' - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/du01/du01.pdf zadanie]   
 +
 +
* 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - '''13.12.2018''' - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/du02/du02.pdf zadanie]  [[Médiá:PSO_2018_du02.pdf | mirror]]
  
 
''' Projekty '''
 
''' Projekty '''

Verzia zo dňa a času 12:59, 6. december 2018

Pokročilé spracovanie obrazu 2-AIN-112

školský rok 2018/2019

TERMÍN PREDNÁŠKY

  • utorok 11:30 , M - III

TERMÍNY CVIČENÍ

  • štvrtok 13:10 , F1-248


PREDNÁŠKY / CVIČENIA


CVIČENIA

Priebežné bodovanie

Bodovacia tabulka

Bodovanie

veľké úlohy (2x7,5 boda) 15 bodov
malé úlohy (5x3body) 15 bodov
projekt 20 bodov
spolu 50 bodov
minimum potrebné na pustenie ku skúške 30 bodov

Cvičenia

Úlohy

  • 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - 15.11.2018 - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda zadanie
  • 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - 13.12.2018 - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda zadanie mirror

Projekty

Zadané témy (2018): Segmentácia ruky, Segmentácia farebných kociek v scéne, Počítanie chrobákov

 Projekty 2017

Požiadavky

Výstupom projektu bude najmä prezentácia, ktorá sa uskutoční na poslednom cvičení a kód/demo vášho algoritmu.

V rámci projektu sa očakáva, že:

  • naštudujete relevantnú literatúru (nemusí ísť len o vedecké publikácie)
  • navrhnete minimálne dva rozdielne algoritmy na riešenie úlohy
  • vyberiete z nich aspoň dva a tie otestujete voči ground truth nejakou metrikou (pri segmentácii napr. IoU, alebo aj mAP)
  • ak má zvolený algoritmus nejaké parametre, tak ho otestujete pre viacero parametrov, a výsledky vyhodnotíte
  • vytvoríte demo, ktoré bude riešiť zadanú úlohu
  • odovzdáte aj kód a iné časti projektu
  • odprezentujete projekt na poslednom cvičení (15 min. prezentácia + 5 min. otázky)

V úvode prezentácie popíšte a ukážte použitý dataset. Ak nemáte v datasete ground truth, tak ju skúste vytvoriť. Napr. pri segmentácii stačí pre 10-20 obrázkov z datasetu vytvoriť ručne masky segmentovaných objektov. Ideálne je pritom pokúsiť sa zachytiť čo najrôznejšie situácie. Vo výsledkoch môžete potom zobraziť ako algoritmus funguje aj na obrázky pre ktoré nemáte ground truth.

V prezentácii môžete prezentovať aj neúspešné pokusy. Ak je napríklad metóda úplne nevyhovujúca na prvý pohľad, tak môžete pridať obrázok s krátkym popisom metódy. Prípadne ak ste metódu postupne vylepšovali, tak môžete v prezentácii ukázať postupné vylepšenia ktoré ste pre zvolenú metódu robili a to ako ovplinili výstup metódy.

Pri prezentovaní výsledkov buďte jednoznačný v tom čo jednotlivé čísla znamenajú. Je taktiež nutné aby všetci členovia skupiny rozumeli, tomu čo sa práve prezentuje! Ak bude zjavné, že jeden člen skupiny sa absolutne neorientuje v nejakej časti prezentácie, môže prísť o body. Ideálne by mal každý člen prezentovať aspoň časť projektu.

Najčastejšia otázka po prezentácii býva: "Na prednáške/cvičení sme robili X. Prečo ste nespravili to?". Pripravte sa na ňu.