d
d
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
= Rozbor technológií pre sledovanie objektu v rozšírenej realite =
 
= Rozbor technológií pre sledovanie objektu v rozšírenej realite =
  
Objektová panoráma ponúka možnosť zobraziť objekt vo fotorealistickej kvalite bez nutnosti modelovať objekt v 3D a nemá vysoké hardvérové požiadavky na zobrazovanie. Toto ju robí vhodnou technológiou pre zobrazovanie objektov na mobilných zariadeniach. V kombinácii s rozšírenou realitou - ktorá je tiež doma na mobilných zariadeniach - vzniká atraktívna platforma pre prezentáciu objektov, ktoré z rôznych dôvodov nie je možné vidieť v reáli. Cieľovými aplikáciami je prezentácia objektov kultúrneho dedičstva, ktoré nie sú dostupné širokej verejnosti, alebo výstavy umeleckých diel, ktoré sú fyzicky inde, než divák. Práca vytvorí za použitia dostupných knižníc pre rozšírenú realitu aplikáciu, ktorá bude zobrazovať takto spracované objekty na mobilných zariadeniach. Cieľovou platformou sú tablety a smartfóny so systémom Android alebo Windows ale aplikácia môže byť vyvíjaná aj ako HTML5.
+
Rozšírená realita (alebo aj zmiešaná realita, augmented reality) je rýchlo sa rozvíjajúcou oblasťou počítačovej grafiky a virtuálnej reality. Do reálneho obrazu snímaného kamerou (najčastejšie mobilného zariadenia) sa počítačovo primiešavajú virtuálne objekty, čo vytvára dojem prítomnosti virtuálneho objektu v reálnom svete. Na dosiahnutie dokonalej ilúzie je potrebné, aby počítač poznal presnú polohu kamery voči snímanej scéne, čoho sa docieľuje tzv. registráciou v priestore. Tá sa robí na základe sledovania (trackingu) objektov v scéne. Týmito objektami môžu byť špeciálne dvojrozmerné značky (tzv. markery) alebo aj reálne trojrozmerné objekty (tzv. markerless tracking). Práca sa venuje prehľadom a rozborom dostupných technológií pre tracking, aké ponúkajú napríklad produkty MetaIO, SynthEyes, ARToolkit alebo OpenCV. Popri analytickom rozbore prebehne aj empirické testovanie vybraných technológií a porovnanie ich výsledkov.
  
Cieľom práce je vytvoriť funkčný systém pre zobrazovanie objektových panorám v prostredí rozšírenej reality. Pozícia pozorovateľa je určovaná na základe značiek v scéne a využíva existujúce knižnice. Na základe pozície potom systém zobrazuje objektovú panorámu (objekt nafotografovaný z rôznych uhlov) a dopĺňa ju do reálneho, kamerou snímaného, obrazu, čím vzniká rozšírená realita. Aplikácia beží na mobilnom zariadení (tablet resp. smartphone.)
+
Cieľom práce je urobiť prehľad softvérových riešení pre sledovanie objektu (tracking) v rozšírenej realite, t.j. v obraze získavanom v reálnom čase z reálneho sveta. Zahŕňa techniky využívajúce markery aj markerless tracking. Prehľad dostupných knižníc a aplikácií. Ich porovnanie na základe presnosti, robustnosti, výkonu a dostupnosti. Návrh, implementácia a vyhodnotenie vlastných testov.
  
 
Školiteľ témy:
 
Školiteľ témy:
 
[[Matej Novotny|Matej Novotný]]
 
[[Matej Novotny|Matej Novotný]]

Aktuálna revízia z 18:50, 6. október 2012

Rozbor technológií pre sledovanie objektu v rozšírenej realite

Rozšírená realita (alebo aj zmiešaná realita, augmented reality) je rýchlo sa rozvíjajúcou oblasťou počítačovej grafiky a virtuálnej reality. Do reálneho obrazu snímaného kamerou (najčastejšie mobilného zariadenia) sa počítačovo primiešavajú virtuálne objekty, čo vytvára dojem prítomnosti virtuálneho objektu v reálnom svete. Na dosiahnutie dokonalej ilúzie je potrebné, aby počítač poznal presnú polohu kamery voči snímanej scéne, čoho sa docieľuje tzv. registráciou v priestore. Tá sa robí na základe sledovania (trackingu) objektov v scéne. Týmito objektami môžu byť špeciálne dvojrozmerné značky (tzv. markery) alebo aj reálne trojrozmerné objekty (tzv. markerless tracking). Práca sa venuje prehľadom a rozborom dostupných technológií pre tracking, aké ponúkajú napríklad produkty MetaIO, SynthEyes, ARToolkit alebo OpenCV. Popri analytickom rozbore prebehne aj empirické testovanie vybraných technológií a porovnanie ich výsledkov.

Cieľom práce je urobiť prehľad softvérových riešení pre sledovanie objektu (tracking) v rozšírenej realite, t.j. v obraze získavanom v reálnom čase z reálneho sveta. Zahŕňa techniky využívajúce markery aj markerless tracking. Prehľad dostupných knižníc a aplikácií. Ich porovnanie na základe presnosti, robustnosti, výkonu a dostupnosti. Návrh, implementácia a vyhodnotenie vlastných testov.

Školiteľ témy: Matej Novotný