Line 1: | Line 1: | ||
+ | |||
+ | |||
== Sémantický popisovač obrázkov == | == Sémantický popisovač obrázkov == | ||
Line 4: | Line 6: | ||
Jednoduché webové rozhranie na manažment obrázkov, ich kategorizovanie a popisovanie. Napr. na obrázku je zobrazené červené auto -> popis: červená, červené auto, auto, dopravný prostriedok, ... Súčasťou by mal byť i jednoduchý vyhľadávač text -> obrázok. | Jednoduché webové rozhranie na manažment obrázkov, ich kategorizovanie a popisovanie. Napr. na obrázku je zobrazené červené auto -> popis: červená, červené auto, auto, dopravný prostriedok, ... Súčasťou by mal byť i jednoduchý vyhľadávač text -> obrázok. | ||
− | '''Pedagóg''' | + | '''Pedagóg''': |
− | Vytvorenie kolekcie obrázkov ku základným detským podstatným menám. | + | Vytvorenie kolekcie obrázkov ku základným detským podstatným menám. Rovnako i na každé písmenko slovenskej abecedy slovo, ktoré ním začína. |
− | + | ||
− | + | ||
Line 18: | Line 18: | ||
'''Informatik''': | '''Informatik''': | ||
Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh. | Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh. | ||
− | |||
− | |||
Line 30: | Line 28: | ||
'''Informatik''': | '''Informatik''': | ||
Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh. | Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Abecedná adventura == | ||
+ | |||
+ | '''Informatik''': | ||
+ | Hra s písmenkami. Napr. za splnenie úlohy sa získa písmenko. Zo získaných písmeniek sa zloží "tajná" veta. Bolo by dobré, keby si učiteľ mohol zvoliť akú tajnú vetu má dieťa poskladať. Navigácia by bola cez mapu (vymysleného) sveta. Úlohy by boli výlučne klikacie, skladacie, ťahacie, nadídenie myšou (mouseover), .... Najlepšie cez web. Hojne by sa využívalo onclick. Alebo klikacie HTML mapy. So zvukom by to bolo tiež zaujímavé, existuje na to utilitka | ||
+ | (JS+Flash) SoundManager 2. | ||
+ | |||
+ | '''Pedagóg''': | ||
+ | Vymyslenie a vytvorenie jednoduchých "dobrodružných" aktivít. | ||
+ | [pre fázu upevňovania a testovania poznatkov] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Text nadpisu == |
Revision as of 12:15, 17 September 2008
Contents
Sémantický popisovač obrázkov
Informatik: Jednoduché webové rozhranie na manažment obrázkov, ich kategorizovanie a popisovanie. Napr. na obrázku je zobrazené červené auto -> popis: červená, červené auto, auto, dopravný prostriedok, ... Súčasťou by mal byť i jednoduchý vyhľadávač text -> obrázok.
Pedagóg: Vytvorenie kolekcie obrázkov ku základným detským podstatným menám. Rovnako i na každé písmenko slovenskej abecedy slovo, ktoré ním začína.
Zobrazovač predlôh písania písmen
Pedagóg: Vytvorenie predlôh písania písmen (tlačené paličkové, písané, veľké, malé) so súčasným zvukovým komentárom. Napr.: píšem písané M a hovorím "Malá myška preskočila cez jeden kopček, druhý kopček a tretí kopček." [pre fázu učenia]
Informatik: Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh.
Živá abeceda
Pedagóg: Ku každému písmenku slovenskej abecedy vymyslieť minipríbeh a dotvoriť ho obrázkom alebo animáciou. [pre fázu učenia]
Informatik: Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh.
Abecedná adventura
Informatik: Hra s písmenkami. Napr. za splnenie úlohy sa získa písmenko. Zo získaných písmeniek sa zloží "tajná" veta. Bolo by dobré, keby si učiteľ mohol zvoliť akú tajnú vetu má dieťa poskladať. Navigácia by bola cez mapu (vymysleného) sveta. Úlohy by boli výlučne klikacie, skladacie, ťahacie, nadídenie myšou (mouseover), .... Najlepšie cez web. Hojne by sa využívalo onclick. Alebo klikacie HTML mapy. So zvukom by to bolo tiež zaujímavé, existuje na to utilitka (JS+Flash) SoundManager 2.
Pedagóg: Vymyslenie a vytvorenie jednoduchých "dobrodružných" aktivít. [pre fázu upevňovania a testovania poznatkov]