- tvorba katalógu požiadaviek (requirements specification):
- druhy vyvíjaného softvéru
- externé atribúty kvality
- interné atribúty kvality
- atribúty kvality použitia
- štruktúra nákladov na vývoj softvéru
- úspešnosť softvérových projektov
- role - stakeholders
- špecifikácia požiadaviek, hlavný problém
- fázy procesu špecifikácie požiadaviek
- špirálový model
- ďalšie problémy tvorby katalógu požiadaviek
- základná štruktúra dokumentu RD
- pre koho je určený
- fáza zbierania požiadaviek (elicitation)
- interview - jeho typy
- scenáre
- etnografia, pozorovanie
- prototypovanie
- výhody a nevýhody
- druhy a ďalšie prístupy
- fáza analýzy a vyjednávania požiadaviek
- checklist
- fáza validácie požiadaviek
- actions
- checklist
- ostatné požiadavky (non-functional requirements)
- modely vývoja informačných systémov
- fázy vývoja
- súviaiace procesy
- atribúty modelov
pre každý model: vlastnosti, výhody, nevýhody:
- vodopádový model
- evolučný model
- inkrementálny model
- vývoj s opakovaným použitím komponentov
- vývoj formálnymi metódami
- špirálový model
- Unified process & Rational unified process
- agilné metódy
- open source
architektonické pohľady na systém
entitno relačný diagram
- diagramy UML - vedieť čítať, kresliť, vysvetliť na čo je každý určený, uviesť príklad:
- Diagram tried
- Diagram objektov
- Diagram používateľských scenárov
- Sekvenčný diagram
- Diagram komunikácie
- Stavový diagram
- Diagram činností (vývojový diagram/flow chart)
- Diagram komponentov
- Diagram rozmiestnenia elementov
- Data-flow diagram
- Návrh
- ciele pri tvorbe návrhu
- základná štruktúra Software Design Document
- objektová normalizácia: ONF1-3
- refaktorizácia
- základné typy softvérovej architektúry:
- zdieľaná pamäť
- hierarchická / vrstvová
- skrývanie informácií
- pipes and filters
- repository
- blackboard
- dávkové spracovanie / batch
- Návrhové vzory:
- mať aspoň nejakú relevantnú predstavu ku každému
- vedieť vysvetliť niekoľko z nich podrobnejšie na reálnom príklade
- Integrácia aplikácií
- voľná väzba vs. pevná väzba (v čase návrhu, v čase behu)
- klasifikácia podľa
- poskytovanej funkčnosti
- spôsobu komunikácie s aplikáciami
- vnútornej komunikácie v rámci int. riešenia
- Anotácie
- na čo môžu slúžiť pri vývoji IS?
- uviesť tri rôzne druhy konkrétnych príkladov
- Čistý kód
- orientovať sa v problamatike
- vedieť vysvetliť aspon 10 rôznych zásad pri písaní čistého kódu, ktoré sú uvedene v Martinovej knihe
- Agilné metódy / SCRUM
- orientovať sa v problematike
- vedieť podrobne vysvetliť:
- čo je sprint
- štruktúra tímu/role
- typy schôdzí
- typy dokumentov
- Soft Skills
- spôsoby riadenia v spoločnosti
- základné postoje pri tímovej práci a v rozhodovaní/osobnostný profil
- tímové role
- Informačné systémy v štátnej správe
- čo je OPIS, čo je NSRR
- vedieť uviesť aspoň 4 rôzne projekty OPIS