Difference between revisions of "Bezdotykový odpadkový kôš"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
m (adding video to youtube so that it can be seen directly on the page)
 
(22 intermediate revisions by one other user not shown)
Line 22: Line 22:
 
[[File:Kos1.jpg|250px]]
 
[[File:Kos1.jpg|250px]]
 
[[File:Kos2.jpg|263px]]
 
[[File:Kos2.jpg|263px]]
 +
[[File:Kos3.jpg|200px]]<br>
 +
Subor modelu v blend a stl formáte.<br>
 +
[[File:Kos.zip|Kôš]]
 +
==Kód==
 +
<syntaxhighlight lang="c">
 +
#include <Servo.h>
 +
Servo s;
 +
void setup() {
 +
 +
  s.attach(6);
 +
  pinMode(3, INPUT);
 +
  pinMode(4, INPUT);
 +
  Serial.begin(115200);
 +
  s.write(1);
 +
}
 +
int a = 0;
 +
int b = 0;
 +
int c = 0;
 +
int d = 0;
 +
int pred = 0;
 +
void loop() {
 +
 +
  a = digitalRead(3);
 +
  b = digitalRead(4);
 +
  if(a == 1 && a != pred){
 +
    c = 1;
 +
  }
 +
  if(c == 1){
 +
    if(d == 0){
 +
      otvor();
 +
      d = 1;
 +
    }else{
 +
      zatvor();
 +
      d = 0;
 +
    }
 +
    c = 0;
 +
  }
 +
  if(b == 0 && d == 0){
 +
    otvor2();
 +
    zatvor();
 +
  }
 +
  pred = a;
 +
}
 +
void otvor() {
 +
    int t = 5;
 +
    for (int i = 0; i <= 14; i++) {
 +
    s.write(t);
 +
    delay(30);
 +
    t = t + 5;
 +
    }
 +
  }
 +
  void zatvor() {
 +
    int t = 50;
 +
    for (int i = 0; i <= 9; i++) {
 +
    s.write(t);
 +
    delay(30);
 +
    t = t - 5;
 +
    }
 +
    s.write(1);
 +
  }
 +
  void otvor2() {
 +
    int t = 5;
 +
    for (int i = 0; i <= 14; i++) {
 +
    s.write(t);
 +
    delay(30);
 +
    t = t + 5;
 +
    }
 +
    delay(3000);
 +
  }
 +
</syntaxhighlight>
 +
 +
==Funkčnosť koša==
 +
Ako kôš funguje si môžete pozrieť na tomto videu: https://drive.google.com/file/d/1h0UD_IIldQ-2jvWgSlCBnSf3oy-3LEpJ/view?usp=sharing
 +
 +
<youtube>WRD65BMaqGc</youtube>
 +
 +
==Autori projektu==
 +
<b>Radovan Orinčák</b><br>
 +
Realizácia vymodelovaných objektov, zapojenie arduina.<br>
 +
<b>Samuel Piteľ</b><br>
 +
Navrhnutie a vymodelovanie 3d objektov, poskytnutie súčiastok.<br>
 +
<b>Ladislav Suchý</b><br>
 +
Vytvorenie stránky a dokumentácie, poskytnutie súčiastok.<br/>
 +
 +
Spoločne vytvorenie kódu.

Latest revision as of 20:18, 3 July 2020

Pohodlné a hygienické! Automatický odpadkový kôš, ktorý by mal byť nezbytnou súčasťou každej domácnosti v čase korony. Automaticky sa odklápa pomocou signalizácie pohybu a po pár sekundách sa aj automaticky zavrie.

Komponenty

1. Arduino
- Servo
- Bezdotykový (obstacle) senzor 
- Dotykový senzor
- Blackboard
- USB kábel
- Káble
2. Vymodelované komponenty

Postup

Zapojenie

Zapojenie bezdotykového senzora, dotykového senzora a serva do blackbordu pomocou káblov.
OdpadkovyKos3.jpg
Pripojenie serva o vrchnú otvárateľnú časť.
OdpadkovyKos2.jpg
Vloženie arduina do vnútornej vymodelovanej časti. Pripojenie USB kábla o blackboard.
OdpadkovyKos.jpg

3D Modely

Kos1.jpg Kos2.jpg Kos3.jpg
Subor modelu v blend a stl formáte.
File:Kos.zip

Kód

#include <Servo.h>
Servo s;
void setup() {

  s.attach(6);
  pinMode(3, INPUT);
  pinMode(4, INPUT);
  Serial.begin(115200);
  s.write(1);
}
int a = 0;
int b = 0;
int c = 0;
int d = 0;
int pred = 0;
void loop() {

  a = digitalRead(3);
  b = digitalRead(4);
  if(a == 1 && a != pred){
    c = 1;
  }
  if(c == 1){
    if(d == 0){
      otvor();
      d = 1;
    }else{
      zatvor();
      d = 0;
    }
    c = 0;
  }
   if(b == 0 && d == 0){
    otvor2();
    zatvor();
   }
  pred = a;
}
void otvor() {
    int t = 5;
    for (int i = 0; i <= 14; i++) {
    s.write(t);
    delay(30);
    t = t + 5;
    }
  }
  void zatvor() {
    int t = 50;
    for (int i = 0; i <= 9; i++) {
    s.write(t);
    delay(30);
    t = t - 5;
    }
    s.write(1);
  }
  void otvor2() {
    int t = 5;
    for (int i = 0; i <= 14; i++) {
    s.write(t);
    delay(30);
    t = t + 5;
    }
    delay(3000);
  }

Funkčnosť koša

Ako kôš funguje si môžete pozrieť na tomto videu: https://drive.google.com/file/d/1h0UD_IIldQ-2jvWgSlCBnSf3oy-3LEpJ/view?usp=sharing

Autori projektu

Radovan Orinčák
Realizácia vymodelovaných objektov, zapojenie arduina.
Samuel Piteľ
Navrhnutie a vymodelovanie 3d objektov, poskytnutie súčiastok.
Ladislav Suchý
Vytvorenie stránky a dokumentácie, poskytnutie súčiastok.

Spoločne vytvorenie kódu.