Difference between revisions of "Šachovnica s figúrkami"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
 
Line 52: Line 52:
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:fig1.png|400px|thumb|middle|model pesiaka]] </li>
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:fig1.png|400px|thumb|middle|model pesiaka]] </li>
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:fig2.png|400px|thumb|middle|model kralovnej]] </li>
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:fig2.png|400px|thumb|middle|model kralovnej]] </li>
<li style="display: inline-block;"> [[File:sachovnica.png|400px|thumb|middle|sachovnica]] </li>
+
<br>
 
+
<li style="display: inline-block;"> [[File:tinkercad.png|400px|thumb|middle|tinkercad - sachovnica]] </li>
 +
<li style="display: inline-block;"> [[File:sachovnica.png|400px|thumb|middle|sachovnica model]] </li>
 
</ul></div>
 
</ul></div>
 +
<br>
 +
<br>
 +
''' Stránka bude aktualizovaná pri každej zmene '''
 +
<br>

Latest revision as of 12:05, 31 August 2020

CIEĽ PROJEKTU

šachovnica s vygravýrovanými políčkami spolu s vytlačenými 3D figúrkami.

PREČO PRÁVE TOTO?

Tento nápad istotne spríjemní prestávky na Matfyze. Taktiež mi to prišlo ako kreatívny nápad k zrealizovaniu a veľmi rád tento projekt zavediem do praxe u nás na fakulte. Na jeho realizáciu využijeme modelovanie pomocou rôznych editorov a osvojíme si používanie ich nástrojov.

MATERIÁL

na vytvorenie potrebujeme:

  • drevenú preglejku (hrúbka 3mm)
  • tlačovú strunu bielej a čiernej farby(alebo aj iné, na tvorbu figúrok)


Môj projekt sa skladá z dvoch hlavných častí ktorými sú:
1. šachovnica
2. figúrky

Postup

1.šachovnica:

  • Na vytvorenie modelu som využil aplikáciu Coreldraw.
  • Sachovnica má tvar štvorca o dlžke strany 176mm a jednotlivé polia stranu 22mm, šachovnicu obklopuje orámovanie s hrúbkou 5mm.
  • Túto šachovnicu som si vyexportoval vo formátoch cdr,dwg,pdf.
  • Šachovnicu vyrežeme z preglejky pomocou laserového rezača typu X380(rezanie aj do dreva).
  • Červené čiary RGB farbou #FF0000 budú vyrezané(tvar hracej plochy).
  • Čierne čiary a body RGB farbou #000000 gravírované(hracie polia).
  • Postup je prispôsobený jednotlivých požiadavkam podľa návodu na: https://www.fablab.sk/zariadenia/navody/laserove-vyrezavanie/


2 figúrky:

  • Figúrky sme vytvorili pomocou webovej aplikácie softvéru Tinkercad.
  • Vymodelovali sme si v nej typy jednnotlivých figúrok.
  • Pri tvorbe som sa inšpiroval rôznymi tutoríalmi (napr https://www.youtube.com/watch?v=60xfIu-lqAs)
  • následne aj týmto videom(https://www.youtube.com/watch?v=fkhuHTF9tqo), podľa ktorého som sa snažil hodnoverne stvoriť objekty.
  • Hotové figúrky majú podstavec o priemeru 20mm a sú exportované vo formáte stl.
  • K ich vytvoreniu využívame 3D tlačiareň
  • Po dohode vyberieme zvolenú tlačiareň a podľa typu vygenerujeme kód na základe čoho prebieha tlač.



Súbory https://drive.google.com/drive/folders/1SqXczVKUo4R6LNEhMg_xeeJx-atdaFRm

Dokumentácia

  • model pesiaka
  • model kralovnej

  • tinkercad - sachovnica
  • sachovnica model



Stránka bude aktualizovaná pri každej zmene