Difference between revisions of "Gondor Headset Stand"
(→Ako) |
(→Ako) |
||
Line 22: | Line 22: | ||
Následne prišiel na rad software Blender, ktorý ponúka nástroje na prácu s 3D a <br> | Následne prišiel na rad software Blender, ktorý ponúka nástroje na prácu s 3D a <br> | ||
mal som teda možnosť previesť obrázok z SVG fomátu do formátu STL vhodného práve pre 3D tlač.<br> | mal som teda možnosť previesť obrázok z SVG fomátu do formátu STL vhodného práve pre 3D tlač.<br> | ||
− | [[File:tree_blender.png|200px]] | + | [[File:tree_blender.png|200px]]<br> |
+ | <br> | ||
+ | Pri prvej skúšobnej tlači som zistil, že som trocha neodhadol rozmery stromu a bol až príliš veľký a široký na slúchadlá.<br> | ||
+ | [[File:old_tree.png|200px]]<br> | ||
+ | [[File:old_tree_headphones.png|200px]]<br> | ||
+ | <br> |
Revision as of 08:54, 21 June 2022
Čo
Stojan na slúchadlá v tvare bieleho stromu Gondoru z legendárnej filmovej série Pán Prsteňov.
Prečo
- Pretože ma už nebavilo ako sa mi slúchadlá len tak povaľujú na stole :D
- A preto, že 3D tlač ma zaujala najviac.
Ako
Projekt bol vytvorený pomocou programov InkScape a Blender.
V počiatkoch môjho nápadu som chcel vytvoriť stojan v tvare prsteňa zo série LOTR.
Začal som ho modelovať v softwari Tinkcercad od Autodesku. Noha stojana je iba dokreslená tak ako bola pôvodne zamýšľaná, ale nikdy nedokončená v Tinkercade, keďže som úplne zmenil dizajn stojanu.
Počas projektu som si spomenul, že strom Gondoru má tvar ako stvorený na moje účely.
Na internete som si preto našiel obrázok tohto stromu a potreboval som ho nejakým spôsobom previesť do 3D modelu kvôli tlači.
Vtedy mi prišiel vhod software InkScape, v ktorom som obrázok formátu PNG zvektorizoval a ulo6il ho vo formáte SVG.
Následne prišiel na rad software Blender, ktorý ponúka nástroje na prácu s 3D a
mal som teda možnosť previesť obrázok z SVG fomátu do formátu STL vhodného práve pre 3D tlač.
Pri prvej skúšobnej tlači som zistil, že som trocha neodhadol rozmery stromu a bol až príliš veľký a široký na slúchadlá.
200px
200px