Difference between revisions of "Mihal33"
(→Tlač modelu oka) |
|||
(24 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 2: | Line 2: | ||
== Čo? == | == Čo? == | ||
− | Nové oči | + | Nové pohyblivé oko ako základ pre oči robota NICO |
== Prečo? == | == Prečo? == | ||
− | Rozhodol som sa spojiť dva predmety do jedného a v rámci projektu DTV zostrojiť | + | Rozhodol som sa spojiť dva predmety do jedného a v rámci projektu DTV zostrojiť časť svojho ročníkovího projektu a pritom sa naučiť premodelovať existujúci model (vo formáte .stl) podľa mojej potreby. |
== Ako? == | == Ako? == | ||
Line 14: | Line 14: | ||
# [[#Existujúci model | Existujúci model]] | # [[#Existujúci model | Existujúci model]] | ||
# [[#Ako ho premodelovať | Ako ho premodelovať]] | # [[#Ako ho premodelovať | Ako ho premodelovať]] | ||
− | # | + | # [[#Tlač modelu oka | Tlač modelu oka]] |
− | # Zostrojenie modelu | + | # [[#Zostrojenie modelu oka | Zostrojenie modelu oka]] |
== Existujúci model == | == Existujúci model == | ||
Line 24: | Line 24: | ||
== Ako ho premodelovať == | == Ako ho premodelovať == | ||
− | Najskôr je potrebné zistiť, ktoré časti daného modelu | + | Najskôr je potrebné zistiť, ktoré časti daného modelu musíme upraviť, aby sa zachovala funkčnosť a zároveň sa dali použiť menšie servá. |
+ | |||
+ | Pôvodne použité servo autorom je rozmerov: | ||
+ | |||
+ | [[File:Sg90 servo.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | Nové servo má rozmery: | ||
+ | |||
+ | [[File:Rozmery servo.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | K tomuto novému servu teda premodelujeme súčiastky. Na obrázku je vidieť pôvodné (vľavo) a upravené (vpravo) súčiastky: | ||
+ | |||
+ | [[File:Premodelovane suciastky.png|400px]] | ||
+ | |||
+ | Aby sme si overili či skutočne model bude aj po týchto úpravách sedieť, zložíme si model v programe Autodesk Fusion. V tomto modeli použijeme nami vytvorený model spomínaného servo motorčeka. | ||
+ | |||
+ | [[File:Servo HD1440A.png|400px]] | ||
+ | |||
+ | Aby sme mohli upravovať súčiastky v .stl formáte, postupujeme nasledovne: | ||
+ | |||
+ | # v novom projekte prejdeme do záložky "Mesh" | ||
+ | # rozklikneme si ponuku CREATE | ||
+ | # insert mesh | ||
+ | # z počítača vyberieme chcený .stl súbor | ||
+ | # po načítaní si označíme celý objekt ''(najlepšie kliknutím na objekt v zozname vľavo)'' | ||
+ | # následne v sekcii hornej lišty PREPARE zvolíme "Generate Face Groups" | ||
+ | # vyskočí nám menu, kde zvolíme Type - Accurate a potvrdíme tlačidlom OK ''(toto vygenerovanie môže trvať chvíľu, záleží podľa objektu)'' | ||
+ | # po vygenerovaní si opäť označíme celý objekt a v sekcii MODIFY zvolíme "Convert Mesh" | ||
+ | # v menu vyberieme Method - Prismatic a potvrdíme OK | ||
+ | # po chvíli sa nám vytvorí plne upravovateľný objekt | ||
+ | |||
+ | Po potrebnej úprave súčiastok, môžeme pomocou Joints vytvoriť model priamo v aplikácii: | ||
+ | |||
+ | [[File:Model oka.png|400px]] | ||
+ | |||
+ | == Tlač modelu oka == | ||
+ | |||
+ | Súčiastky nám sedeli, preto ich môžeme vytlačiť. Keďže sa v modeli nachádzajú aj drobné súčiastky, musíme pri tlači zapnúť možnosť "brim" a podpery. | ||
+ | |||
+ | [[File:Tlac oka.jpg|400px]] | ||
+ | [[File:Vytlacene casti oka.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | Nedokonalosti tlače - pri tlačení si v budúcnosti musíme dávať pozor, pretože menšie diery vytlačilo s podporou nie najlepšie a preto sa súčiastky viečok nie úplne podarili. | ||
+ | Riešením by bolo tlačiť na tlačiarni s hlavicou podporujúcou presnejšiu tlač. Príkladom je porovnanie tlače na Prusa MK3 vs. Prusa Mini: | ||
+ | |||
+ | [[File:Nepresnost oka.jpg|400px]] | ||
+ | |||
+ | == Zostrojenie modelu oka == | ||
+ | |||
+ | Čo ostáva, je zložiť model oka v realite. | ||
+ | |||
+ | [[File:Skladanie oka1.jpg|400px]] | ||
+ | [[File:Skladanie oka2.jpg|235px]] | ||
+ | [[File:Skladanie oka3.jpg|400px]] | ||
+ | [[File:Skladanie oka4.jpg|400px]] | ||
+ | [[File:Skladanie oka5.jpg|400px]] |
Latest revision as of 23:51, 25 June 2024
Contents
Čo?
Nové pohyblivé oko ako základ pre oči robota NICO
Prečo?
Rozhodol som sa spojiť dva predmety do jedného a v rámci projektu DTV zostrojiť časť svojho ročníkovího projektu a pritom sa naučiť premodelovať existujúci model (vo formáte .stl) podľa mojej potreby.
Ako?
Timeline:
Existujúci model
Pôvodná myšlienka pochádza od tvorcu Bechele. Tento model je potrebné prerobiť, aby sa v ňom dali použiť menšie servo motorčeky HD - 1440A analogové servo 4,4g. Tieto servá sú menšie a teda dúfajúc menej hlučnejšie.
Ako ho premodelovať
Najskôr je potrebné zistiť, ktoré časti daného modelu musíme upraviť, aby sa zachovala funkčnosť a zároveň sa dali použiť menšie servá.
Pôvodne použité servo autorom je rozmerov:
Nové servo má rozmery:
K tomuto novému servu teda premodelujeme súčiastky. Na obrázku je vidieť pôvodné (vľavo) a upravené (vpravo) súčiastky:
Aby sme si overili či skutočne model bude aj po týchto úpravách sedieť, zložíme si model v programe Autodesk Fusion. V tomto modeli použijeme nami vytvorený model spomínaného servo motorčeka.
Aby sme mohli upravovať súčiastky v .stl formáte, postupujeme nasledovne:
- v novom projekte prejdeme do záložky "Mesh"
- rozklikneme si ponuku CREATE
- insert mesh
- z počítača vyberieme chcený .stl súbor
- po načítaní si označíme celý objekt (najlepšie kliknutím na objekt v zozname vľavo)
- následne v sekcii hornej lišty PREPARE zvolíme "Generate Face Groups"
- vyskočí nám menu, kde zvolíme Type - Accurate a potvrdíme tlačidlom OK (toto vygenerovanie môže trvať chvíľu, záleží podľa objektu)
- po vygenerovaní si opäť označíme celý objekt a v sekcii MODIFY zvolíme "Convert Mesh"
- v menu vyberieme Method - Prismatic a potvrdíme OK
- po chvíli sa nám vytvorí plne upravovateľný objekt
Po potrebnej úprave súčiastok, môžeme pomocou Joints vytvoriť model priamo v aplikácii:
Tlač modelu oka
Súčiastky nám sedeli, preto ich môžeme vytlačiť. Keďže sa v modeli nachádzajú aj drobné súčiastky, musíme pri tlači zapnúť možnosť "brim" a podpery.
Nedokonalosti tlače - pri tlačení si v budúcnosti musíme dávať pozor, pretože menšie diery vytlačilo s podporou nie najlepšie a preto sa súčiastky viečok nie úplne podarili. Riešením by bolo tlačiť na tlačiarni s hlavicou podporujúcou presnejšiu tlač. Príkladom je porovnanie tlače na Prusa MK3 vs. Prusa Mini:
Zostrojenie modelu oka
Čo ostáva, je zložiť model oka v realite.