Skúška 3
18.1.2008
Naprogramujte applet/aplikáciu realizujúci verziu logickej hry o vodovodných rúrkach a kolienkach. Inšpiráciu hry môžete vidieť na obrázku nižšie. V tejto verzii hry sa na obĺžnikovej hracej ploche nachádzajú rúrky (rovné) a kolienka (ohnuté). Rúrky aj kolienka možno myšou otáčať o 90 stupňov, a cieľom hry je vytvoriť spojité potrubie, ktorým voda pretečie z kohútika (fixne v ľavom hornom rohu) do výpuste (tiež fixne v pravom dolmom rohu). Hra má časový limit 60 sekúnd a počíta sa počet otočených komponentov.
Úlohy:
Zo súboru Plumber.txt načítajte konfiguráciu hracej plochy. Súbor začína dvomi riadkami obsahujúcimi šírku W a výšku H hracej plochy. Potom nasleduje H riadkov, z ktorých každý obsahuje W cifier od 1 po 8. Cifry 1,2,3,4 predstavú rôzne natočené kolienka, 5 a 6 sú rúrky (detailnejšie viď nasledujúci príklad). Prečítajte konfiguráciu zo súboru a vykreslite hraciu plochu s tým, že prvý riadok obsahuje kohútik a posledný výpusť. Súbory, v ktorých sa nachádzajú obrázky jednotlivých komponentov sa volajú plumberi.bmp, resp. plumberi.PNG, kde i je index komponentu 1,2, ..., 8. Všetky spolu sa nachádzajú v súbore Plumber.zip [12 bodov].
8 |
Keď kliknete myšou na komponent, otočí sa o 90 stupňov. Rozpohybujte hru na vašej hracej ploche [5 bodov].
V hornej časti hracej plochy zobrazujte počet použitých krokov (ťahov) a ubehnutý čas v sekundách [6 bodov].
Keď kliknete myšou na kohútik, zobrazí sa farebne tá časť potrubia, kam dotečie voda z kohútika [8 bodov]. Zafarbené analógie komponentov sa volajú plumberi_blue.bmp resp. plumberi_blue.PNG.
Cieľom hry je, aby voda prišla do výpuste vpravo dole. Vtedy hráčovi pogratulujte. Ak padne na čase, ma smolu.. [4body].