midterm je test v určenom a jedinečnom termíne a nedá sa opakovať/nahradiť,
oba quadtermy sú v rámci cvičení (90 min.),
skúška je online a hodnotí sa len, ak študent má z nej aspoň 20-#{cvičenia} bodov
(príklad: Nám všetky body z cvičení, potom minimum zo skúšky pre mňa je 10 bodov. Nemám žiaden bod z cvičenia, potom minimum zo skúšky pre mňa je 20 bodov),
riadne cvičenia sú bodované, 1.5 bodu na každom cvičení, ktorý sa dá získať len aktívnou účasťou na cvičení. Online cvičenia začínajú podľa rozvrhu, cvičiaci vám vysvetlí zadania, riešenia odovzdávate do systému do následujúceho rána po cvičení.
cvičenia končia povinnou domácou úlohou, ktorej odovzdanie do systému LIST sa očakáva do druhej nedele od zverejnenia, teda približne do 9-10 dní, ďalší víkend.
Korektné riešenia domácej úlohy sú hodnotené 3 bodmi. Prvá polovica kurzu automaticky testuje riešenia domácich úloh aj cvičení. Napriek automatickým testom vaše kódy čítame, dostanete code-review od skúsenejších študentov. Ale tiež vaše body môžu byť upravené pri hrubom porušení pravidiel kurzu.
Úlohu nie je možné automaticky odovzdať do systému po stanovenom termíne. Môžete ho ju však poslať mailom, penalizácia -1 bod do 24hod., -2 body do 48hod., a viac už nemá zmysel,
akékoľvek porušovanie štúdijného poriadku,
opisovanie domácich úloh, podvádzanie na quadtermoch, midterme, skúške, či stiahnutie projektu z
internetu sa netoleruje v duchu ŠP, viac tu,
pri opisovaní sa rovnako posudzuje darca aj prijímateľ,
pri posudzovaní používame porovnávacie nástroje a finálne rozhodnutie závisí na "zdravom sedliackom" rozume, opierajúc sa o roky skúseností,
prípady porušenia štúdijného poriadku rieši najprv prednášajúci, v prípade recidívy sú postúpené štúdijnému oddeleniu s návrhom na disciplinárne konanie,
začaté disciplinárne konanie je podľa štúd.poriadku podmienené hodnotením Fx z predmetu,
bodovým postihom pri opisovaní a podvádzaní je to, že celá domáca úloha/zostava oboch opisovačov nie je uznaná - bodový 'zisk', ako keby sa neodovzdala,
okrem toho, za opisovanie je postih ďalšími 100% bodmi za konkrétnu úlohu, t.j. -2 body pri domácej úlohe, -15 quadterm, ...,
pri zistení opisovania, podvádzania, stiahnutí projektu z netu, sa tiež automaticky známka znižuje o 1 stupeň,
známka E znížená o 1 stupeň je Fx,
ak študent pri riešení použije netriviálny zdroj z internetu, mal by mu rozumieť, ale musí ho uviesť v komentári riešenia, napr. v kóde. Inak je to chápané a posudzované ako opisovanie,
opravujúci/prednášajúci si môže vyžiadať Podanie vysvetlenia k zdroju cudzej myšlienky, ak má pocit,
že študent použitému kódu nerozumie. Vtedy je iniciatíva na strane študenta, aby niekomu z tímu cudziu myšlienku vysvetlil,
Intenciou pravidiel je, aby ste používali zdroje z internetu maximálne na drobné technické detaily, napr. ako sa konvertuje číslo do binárneho zápisu. Nemáte sťahovať celé algoritmy, preto vždy, ak väčšinu odovzdaného riešenia tvoria veci z internetu, očakávajte problémy pri opravovaní. Naopak, prospešné je, ak nájdete algoritmus, aj taký, ktorý ste dávno už mali vedieť, napríklad prehľadávanie do hĺbky, pochopíte ho, a potom napíšete vlastný kód.
semestrálny projekt je nutná podmienka ku skúške (musí
byť uznaný zadávajúcim/cvičiacim pred termínom skúšky),
počas semestra sa občas objavujú prémiové úlohy, ktoré
sú na zlepšenie bodovej bilancie jednotlivca pri skúške (kolektívne riešenia sa opäť neakceptujú),
predtermín (bypass excelencie) bude pre záujemcov 25.2. 9:10,
záujemci sa prihlasujú e-mailom,
v prípade akýchkolvek individuálnych problémov sa pokúste nás kontaktovať čím skôr (s
cvičiacim, vyučujúcim, štúd.oddelením, resp. Centrom podpory študentov CPŠ),
ak študent dosiahne za semester aspoň 100 bodov,
automaticky dostáva hodnotenie A bez skúšky (ale záverečný projekt musí mať).
ak študent nazbiera počas semestra
< 50 bodov, automaticky dostáva hodnotenie Fx.
ak má študent menej ako 50 bodov,
resp. zo závažných dôvodov nepísal midterm alebo quadterm, môže si v rámci prvého termínu
skúšky opraviť jeden z quadtermov alebo midtermu.
Rieši skúškový príklad s celkovým bodovým ziskom prepočítaným
tak, že za úplné riešenie skúškového príkladu získava 25 (midterm)
resp. 15 (quadterm) bodov miesto opravovaného quadtermu či midtermu.
záverečný projekt je úplná aplikácia v JAVE s dokumentáciou, príklad: jednoduchá hra,
projekt je niečo, s čím sa chcete pochváliť, do tejto formy sa ho snažte dorobiť,
náročnosť na vypracovanie projektu je porovnateľná so skúškovým zadaním,
projekty sú individuálne a sú hodnotené cvičiacimi, vždy s autorom projektu.
Sú predpokladom ku skúške, bez ohodnoteného projektu nie ste pripustený ku skúške.