Témy na bak. a dipl. práce
Pri témach sú len veľmi krátke popisy, viac informácii k jednotlivým témam osobne. Samozrejme je možné sa dohodnúť na iných podobných témach a zadaniach.
Logické programovanie, ASP
TODO
Reprezentácia znalostí v hrách
Vyhodnocovanie stavu hry
Väčšina poč. hier využíva jednoduché skriptovacie jazyky na vyhodnocovanie stavu hry: či hráč splniť nejakú úlohu a pod. Možné riešenia tak musia byť "naskriptované"
Cieľ: Popísať mechaniku hry a questy pomocou nejakeho KR formalizmu (logika, ASP) a integrovať do existujúcej hry alebo vytvoriť jednoduchú vlastnú hru.
Dialógový systém
Cieľ: Navrhnúť a implementovať dialógový systém pre hry.
Dialógový systém by mal čo najvernejšie simulovať rozhorov hráča s postavou: mal by hráčovi ukazovať repliky postavy relevatné k aktuálnej situácii v hre a k otázkam hráča / doterajšiemu priebehu dialógu.
Plánovanie v hrách
Cieľ: Zaujímavým (z pohľadu KR) spôsobom implementovat plánovanie pre postavy/objekty v hre, či už samotného hráča (tj hrať hru za hráča), alebo pre NPC/nepriateľov/...
Storytelling
Tvorba príbehu ako plánovanie
Cieľ: Vytvoriť systém na tvorbu zaujímavých príbehov, ktoré sa vytváraju zo vzorov akcií, ktoré musia na seba rozumne nadväzovať.
Genrovanie úloh/questov v hrách
Cieľ: Navrhnúť systém na tvorbu náhodných úloh v hre, ktoré sú ale zmyslupnlné vzhľadom na aktuálny stav resp históriu hry
IoT, Embedded Linux, Home automation
Lienka
3D-printed Bee-Bot klon, založený na ESP8266 čipe s wifi. Momentálne s veľmi jednoduchou implementáciou (naprogramovanie pohybu tlačítkami, start, stop, zahranie niekoľkých pesničiek).
Cieľ: Rozšíriť o nové funkcie (wifi podpora: konfigurácia, discovery, komunikácia, programovanie), desktop(web?) / android app (programovanie, vizualizácia, ...)
Asynchrónny interpreter / asembler
Navrhnúť a implementovať interpreter jednoduchých inštrukcií, ktoré sú ale "asynchrónne".