Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15


Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >

Ľudia podieľajúci sa na výučbe

Link na Teams

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aSBb8QWev0sxOfhDWSf43tobJUzsGmNt4M4qF_BfjVDE1%40thread.tacv2/General?groupId=86c59cff-7c9b-4f50-8f08-e01d282d6cfd&tenantId=ce31478d-6e7a-4ce7-8670-a5b9d51884f9

Prednášajúci
Zuzana Berger Haladová
Martin Madaras
Cvičiaci
Lukáš Gajdošech

Hodnotenie a podmienky absolvovania

40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.


Hodnotenie
Bodový zisk Známka
〈90, 100〉 A
〈80, 90) B
〈70, 80) C
〈60, 70) D
〈50, 60) E
〈0, 50) FX

Zdroje

Kniha Spatial AR Bimber-Raskar

Organizácia výučby

Lectures

Labs

23.09. - 1. Týždeň

  • link na slajdy
  • úvod, prehľad termínov a náplne cvičení
  • dokument s návrhom semestrálnych projektov
  • prehľad tém projektov z minulých rokov
  • vytvorenie nového projektu Hello Cardboard s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2021.3.10f.
  • ukážka existujúceho VR Samples projektu
  • BONUS NA DOMA: Aby ste sa dostali do tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v tomto engine. Kto mi do nedele 02.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!), môže získať bonus 0.5 bodu.

27.09. - 2. Týždeň

  • link na slajdy
  • ukážka arUco markerkov v OpenCV
  • prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#
  • vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia
  • prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity

04.10. - 3. Týždeň

  • exkurzia/ukážka VR Headsetov Oculus Rift S a mobilného Cardboard VR s RETRAK Utopia 360° VR Headset
  • VR Projekt pre Oculus v Unity - VR Escape Room

11.10. - 4. Týždeň

  • link na slajdy
  • pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
  • C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzikálny engine v Unity
  • vytváranie inštancií prefabov, inicializácia náhodných parametrov
  • animácie v Unity (Animation + Animation Controller)

18.10. - 5. Týždeň a 25.10. - 6. Týždeň

  • link na slajdy
  • vytvorenie VR projektu s použitím Cardboard XR Pluginu
  • použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery, transparentné materiály, aktivácia objektov, zamykanie kurzora

01.11. - 7. Týždeň

  • voľno, sviatok všetkých svätých
  • BONUS: tematický projekt pre odvážnych (ideálne s rovnakou verziou editora ako v tutoriály, tj. 2020.3, alebo možno až 2019.X)

08.11. - 8. Týždeň

  • demo projektov, konzultácie

15.11. - 9. Týždeň a 22.11. - 10. Týždeň

29.11. - 11. Týždeň

06.12. - 12. Týždeň a 13.12. - 13. Týždeň

--->