Virtuálna a Rozšírená realita 2-AIN-223/15


Toto je stránka k predmetu Virtuálna a rozšírená realita Informačný list predmetu >

Ľudia podieľajúci sa na výučbe

Link na Teams

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aSBb8QWev0sxOfhDWSf43tobJUzsGmNt4M4qF_BfjVDE1%40thread.tacv2/General?groupId=86c59cff-7c9b-4f50-8f08-e01d282d6cfd&tenantId=ce31478d-6e7a-4ce7-8670-a5b9d51884f9

Prednášajúci
Zuzana Berger Haladová
Martin Madaras
Cvičiaci
Lukáš Gajdošech

Hodnotenie a podmienky absolvovania

40/60 projekt/prednášky z oboch treba získať min 50% Výsledná známka sa určí z celkového bodového zisku podľa nasledovnej tabuľky.


Hodnotenie
Bodový zisk Známka
〈90, 100〉 A
〈80, 90) B
〈70, 80) C
〈60, 70) D
〈50, 60) E
〈0, 50) FX

Zdroje

Kniha Spatial AR Bimber-Raskar

Organizácia výučby

Lectures

  • 19.9. Introduction (Zuzana Berger Haladova, Martin Madaras) slidy
  • 26.9. History of VR slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 3.10. Authoring slidy (bohuzial nenahrana)
  • 10.10. Hardware + Accessibility slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 17.10. Hardware II slidy(nahrana prednaska v Teams)
  • 24.10 Tracking slidy (nahrana prednaska v Teams)
  • 31.10. Holiday
  • 7.11. Embodiment (J.E. Masaryk)+Visual tracking (nahrana prednaska v Teams)
  • 14.11. Martin Madaras intro_doc 1-Transformations 2-Mocap 3-3DScanning
  • 21.11. Martin Madaras
  • 28.11. Visual tracking+Visual Coherency slides (nahrana prednaska v Teams)
  • 5.12. Visualisation+AR
  • 12.12. Predtermin v miestnosti M IX v case prednasky 11:30-13:00


Labs

Tabuľka s hodnotením

Termíny

  • 09.10. - vyplnený dokument so špecifikáciou projektu (vo dvojiciach)
  • 06.11. - demo verzia projektu, základné mechaniky "vertical slice"
  • 04.12. - odovzdanie a prezentácia finálnej verzie projektu - ZRUŠENÉ

Deadline na odovzdanie projektov bude 15.01.2023 (nedeľa). Do tohto termínu mi na MAIL/TEAMS jeden člen z každého tímu pošle kód aplikácie, krátke video s ukážkou a sprievodný text vo forme dokumentu/prezentácie.

V nasledujúcom týždni (16.01.2023 - 20.01.2023) si dohodneme (hlasovaním) termín prezenčného stretnutia, na ktorom každý tím predvedie (10-15min) svoj projekt. Okrem mňa tam bude aj prednášajúca, plus prípadne ďalší členovia poroty :).

V prezentácií popíšete hlavné funkcie projektu, priebeh vývoja, použité technológie, prekonané prekážky atď. na približne 15 minút, nezabudnite na obrázky. Následne nám projekt predvediete a ešte ostane priestor na naše otázky. Finálne hodnotenie projektu tvorí 60% hodnotenia z cvičení tohto predmetu (6 bodov). Pre bonusový bod nahrajte aspoň dvojminutové prezentačné video k projektu, niečo ako trailer/upútavku. Vo videu môžete predviesť použitie, popísať priebeh vývoja atď.

OZNAM Z MS TEAMS 10.01.2023: Ahojte, pripomínam, že do nedele 15.01 do polnoci je deadline na odovzdanie projektov, viac detailov na stránke. Dohodli sme sa, že prezentácie prebehnú budúci týždeň prezenčnou formou, vytváram preto anketu, aby sme sa dohodli na konkrétnom čase. Ak nebudeme vedieť nájsť spoločný čas, môžeme spraviť aj dva samostatné termíny, ale ideálne by to bolo naraz, aby ste navzájom videli svoj projekty a mohli komunikovať.


23.09. - 1. Týždeň

  • link na slajdy
  • úvod, prehľad termínov a náplne cvičení
  • dokument s návrhom semestrálnych projektov
  • prehľad tém projektov z minulých rokov
  • vytvorenie nového projektu Hello Cardboard s použitím Google Cardboard XR Plugin pre Unity 2021.3.10f.
  • ukážka existujúceho VR Samples projektu
  • BONUS NA DOMA: Aby ste sa dostali do tvorby v Unity, samostatne vypracujte projekt https://learn.unity.com/project/roll-a-ball. Ten síce nemá nič s AR ani VR, no pomôže Vám lepšie sa zorientovať v tomto engine. Kto mi do nedele 02.10.2021 pošle svoju implementáciou s podpisom autora (dorobte ľubovoľnú vlastnú feature - buďte kreatívni!), môže získať bonus 0.5 bodu.

27.09. - 2. Týždeň

  • link na slajdy
  • ukážka arUco markerkov v OpenCV
  • prehľad používateľského rozhrania Unity, základne skripty v C#
  • vytvorenie AR projektu s pluginom Vuforia
  • prefaby, public atribúty a hierarchia dedičnosti v Unity

04.10. - 3. Týždeň

  • exkurzia/ukážka VR Headsetov Oculus Rift S a mobilného Cardboard VR s RETRAK Utopia 360° VR Headset
  • VR Projekt pre Oculus v Unity - VR Escape Room

11.10. - 4. Týždeň

  • link na slajdy
  • pokračovanie AR Forest aplikácie s použitím VuforiaAR z minulého týždňa
  • C# skripty s Update/Start metódami, ray casting, fyzikálny engine v Unity
  • vytváranie inštancií prefabov, inicializácia náhodných parametrov
  • animácie v Unity (Animation + Animation Controller)

18.10. - 5. Týždeň a 25.10. - 6. Týždeň

  • link na slajdy
  • vytvorenie VR projektu s použitím Cardboard XR Pluginu
  • použitie ďalších nástrojov v editore Unity: layers, tags, virtuálne kamery, transparentné materiály, aktivácia objektov, zamykanie kurzora

01.11. - 7. Týždeň

  • voľno, sviatok všetkých svätých
  • BONUS: tematický projekt pre odvážnych (ideálne s rovnakou verziou editora ako v tutoriály, tj. 2020.3, alebo možno až 2019.X)

08.11. - 8. Týždeň

  • demo projektov, konzultácie

15.11. - 9. Týždeň a 22.11. - 10. Týždeň

29.11. - 11. Týždeň

06.12. - 12. Týždeň a 13.12. - 13. Týždeň