(13 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Riadok 59: | Riadok 59: | ||
* 4. cvičenie - Kalibrácia, Jas - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/cv04.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/cv04.zip súbory] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/calib.zip kalibračné obrázky] | * 4. cvičenie - Kalibrácia, Jas - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/cv04.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/cv04.zip súbory] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv04/calib.zip kalibračné obrázky] | ||
− | * | + | * 5. cvičenie - Jas, Šum, Vyhladzovanie - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv05/cv05.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv05/cv05.zip súbory] |
+ | * 6. cvičenie - Hrany, Ostrenie obrazu - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv06/cv06.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv06/blurred.pgm obrázok] | ||
+ | |||
+ | * 7. cvičenie - Morfologia - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv07/cv07.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv07/cv07.zip súbory] | ||
+ | |||
+ | * 8. cvičenie - Morfologia II - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv08/cv08.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv08/cv08.zip súbory] | ||
+ | |||
+ | * 9. cvičenie - Fourierová transformácia - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.pdf prezentácia] [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv09/cv09.zip súbory] | ||
+ | |||
+ | * 9. cvičenie - Fourierová transformácia - [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/cv10/cv10.pdf prezentácia] [[Médiá:PSO_2018_cv10.pdf | mirror]] | ||
+ | |||
+ | ''' Úlohy ''' | ||
+ | |||
+ | * 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - '''15.11.2018''' - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/du01/du01.pdf zadanie] | ||
+ | |||
+ | * 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - '''13.12.2018''' - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda [http://sccg.sk/~kocur/edu/PSO/du02/du02.pdf zadanie] [[Médiá:PSO_2018_du02.pdf | mirror]] | ||
+ | |||
+ | ''' Projekty ''' | ||
+ | |||
+ | Zadané témy (2018): Segmentácia ruky, Segmentácia farebných kociek v scéne, Počítanie chrobákov | ||
+ | |||
+ | [[Médiá:PSO_Projekty_2017.pdf| Projekty 2017]] | ||
+ | |||
+ | '''Požiadavky''' | ||
+ | |||
+ | Výstupom projektu bude najmä prezentácia, ktorá sa uskutoční na poslednom cvičení a kód/demo vášho algoritmu. | ||
+ | |||
+ | V rámci projektu sa očakáva, že: | ||
+ | * naštudujete relevantnú literatúru (nemusí ísť len o vedecké publikácie) | ||
+ | * navrhnete minimálne dva rozdielne algoritmy na riešenie úlohy | ||
+ | * vyberiete z nich aspoň dva a tie otestujete voči ground truth nejakou metrikou (pri segmentácii napr. IoU, alebo aj mAP) | ||
+ | * ak má zvolený algoritmus nejaké parametre, tak ho otestujete pre viacero parametrov, a výsledky vyhodnotíte | ||
+ | * vytvoríte demo, ktoré bude riešiť zadanú úlohu | ||
+ | * odovzdáte aj kód a iné časti projektu | ||
+ | * odprezentujete projekt na poslednom cvičení (15 min. prezentácia + 5 min. otázky) | ||
+ | |||
+ | V úvode prezentácie popíšte a ukážte použitý dataset. Ak nemáte v datasete ground truth, tak ju skúste vytvoriť. Napr. pri segmentácii stačí pre 10-20 obrázkov z datasetu vytvoriť ručne masky segmentovaných objektov. Ideálne je pritom pokúsiť sa zachytiť čo najrôznejšie situácie. Vo výsledkoch môžete potom zobraziť ako algoritmus funguje aj na obrázky pre ktoré nemáte ground truth. | ||
+ | |||
+ | V prezentácii môžete prezentovať aj neúspešné pokusy. Ak je napríklad metóda úplne nevyhovujúca na prvý pohľad, tak môžete pridať obrázok s krátkym popisom metódy. Prípadne ak ste metódu postupne vylepšovali, tak môžete v prezentácii ukázať postupné vylepšenia ktoré ste pre zvolenú metódu robili a to ako ovplinili výstup metódy. | ||
+ | |||
+ | Pri prezentovaní výsledkov buďte jednoznačný v tom čo jednotlivé čísla znamenajú. Je taktiež nutné aby všetci členovia skupiny rozumeli, tomu čo sa práve prezentuje! Ak bude zjavné, že jeden člen skupiny sa absolutne neorientuje v nejakej časti prezentácie, môže prísť o body. Ideálne by mal každý člen prezentovať aspoň časť projektu. | ||
+ | |||
+ | Najčastejšia otázka po prezentácii býva: "Na prednáške/cvičení sme robili X. Prečo ste nespravili to?". Pripravte sa na ňu. | ||
<!-- | <!-- |
Verzia zo dňa a času 13:59, 6. december 2018
Pokročilé spracovanie obrazu 2-AIN-112
školský rok 2018/2019
TERMÍN PREDNÁŠKY
- utorok 11:30 , M - III
TERMÍNY CVIČENÍ
- štvrtok 13:10 , F1-248
PREDNÁŠKY / CVIČENIA
- Zuzana Černeková (I3)
- Viktor Kocur (I4)
CVIČENIA
Priebežné bodovanie
Bodovanie
veľké úlohy (2x7,5 boda) | 15 bodov |
malé úlohy (5x3body) | 15 bodov |
projekt | 20 bodov |
spolu | 50 bodov |
minimum potrebné na pustenie ku skúške | 30 bodov |
Cvičenia
- 1. cvičenie - Základy matlabu - prezentácia (nerozsekané slidy) obrázky
- 2. cvičenie - GUI v Matlabe - prezentácia súbory
- 3. cvičenie - Farby - prezentácia súbory
- 4. cvičenie - Kalibrácia, Jas - prezentácia súbory kalibračné obrázky
- 5. cvičenie - Jas, Šum, Vyhladzovanie - prezentácia súbory
- 6. cvičenie - Hrany, Ostrenie obrazu - prezentácia obrázok
- 7. cvičenie - Morfologia - prezentácia súbory
- 8. cvičenie - Morfologia II - prezentácia súbory
- 9. cvičenie - Fourierová transformácia - prezentácia súbory
- 9. cvičenie - Fourierová transformácia - prezentácia mirror
Úlohy
- 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - 15.11.2018 - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda zadanie
- 1. úloha - GUI a detekcia hrán - deadline - 13.12.2018 - max 7.5 boda za každý deň meškania - 1.5 boda zadanie mirror
Projekty
Zadané témy (2018): Segmentácia ruky, Segmentácia farebných kociek v scéne, Počítanie chrobákov
Projekty 2017
Požiadavky
Výstupom projektu bude najmä prezentácia, ktorá sa uskutoční na poslednom cvičení a kód/demo vášho algoritmu.
V rámci projektu sa očakáva, že:
- naštudujete relevantnú literatúru (nemusí ísť len o vedecké publikácie)
- navrhnete minimálne dva rozdielne algoritmy na riešenie úlohy
- vyberiete z nich aspoň dva a tie otestujete voči ground truth nejakou metrikou (pri segmentácii napr. IoU, alebo aj mAP)
- ak má zvolený algoritmus nejaké parametre, tak ho otestujete pre viacero parametrov, a výsledky vyhodnotíte
- vytvoríte demo, ktoré bude riešiť zadanú úlohu
- odovzdáte aj kód a iné časti projektu
- odprezentujete projekt na poslednom cvičení (15 min. prezentácia + 5 min. otázky)
V úvode prezentácie popíšte a ukážte použitý dataset. Ak nemáte v datasete ground truth, tak ju skúste vytvoriť. Napr. pri segmentácii stačí pre 10-20 obrázkov z datasetu vytvoriť ručne masky segmentovaných objektov. Ideálne je pritom pokúsiť sa zachytiť čo najrôznejšie situácie. Vo výsledkoch môžete potom zobraziť ako algoritmus funguje aj na obrázky pre ktoré nemáte ground truth.
V prezentácii môžete prezentovať aj neúspešné pokusy. Ak je napríklad metóda úplne nevyhovujúca na prvý pohľad, tak môžete pridať obrázok s krátkym popisom metódy. Prípadne ak ste metódu postupne vylepšovali, tak môžete v prezentácii ukázať postupné vylepšenia ktoré ste pre zvolenú metódu robili a to ako ovplinili výstup metódy.
Pri prezentovaní výsledkov buďte jednoznačný v tom čo jednotlivé čísla znamenajú. Je taktiež nutné aby všetci členovia skupiny rozumeli, tomu čo sa práve prezentuje! Ak bude zjavné, že jeden člen skupiny sa absolutne neorientuje v nejakej časti prezentácie, môže prísť o body. Ideálne by mal každý člen prezentovať aspoň časť projektu.
Najčastejšia otázka po prezentácii býva: "Na prednáške/cvičení sme robili X. Prečo ste nespravili to?". Pripravte sa na ňu.