Difference between revisions of "Paka rucnej brzdy"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Created page with "=== Čo? === Páka hydraulickej ručnej brzdy do auta určeného na motoršport. Konkrétne koncová časť, ktorú chytá vodič a ktorá určuje dĺžku páky. Namontuje sa...")
 
Line 9: Line 9:
 
=== Ako? ===
 
=== Ako? ===
 
Základňa je vlastne 8 mm hrubá hliníková platnička, vyrezaná do správneho tvaru. Predĺženie teda vyrobím z troch vrstiev 8 mm hrubej preglejky. Vonkajšie vrstvy sa našrubujú na základňu zo strán a budú prenášať silu pri zatiahnutí ručnej brzdy. Stredná vrstva bude vo osy so základňou a prepojí vonkajšie vrstvy tam, kde už nie je základňa.
 
Základňa je vlastne 8 mm hrubá hliníková platnička, vyrezaná do správneho tvaru. Predĺženie teda vyrobím z troch vrstiev 8 mm hrubej preglejky. Vonkajšie vrstvy sa našrubujú na základňu zo strán a budú prenášať silu pri zatiahnutí ručnej brzdy. Stredná vrstva bude vo osy so základňou a prepojí vonkajšie vrstvy tam, kde už nie je základňa.
 +
 +
[[File:Cela.png|thumb|center|Render celej páky po zmontovaní.]]

Revision as of 10:40, 6 April 2018

Čo?

Páka hydraulickej ručnej brzdy do auta určeného na motoršport. Konkrétne koncová časť, ktorú chytá vodič a ktorá určuje dĺžku páky. Namontuje sa na existujúci základ, ktorý bol súčasťou mechanizmu ručnej brzdy a už má správnu geometriu bodov otáčania, osadené trecie púzdra, atď.

Prečo?

V základe je páka veľmi krátka, čo vyžaduje veľkú silu na zablokovanie kolies. Toto správanie nie je ergonomické ani predvídateľné. V ideálnom svete by takáto ručná brzda fungovala ako on/off vypínač. Preto ak ju treba zatiahnuť silno a prudko, je väčšia šanca, že sa to vodičovi nepodarí a brzda sa dostáva do nežiadúceho stavu, kedy kolesá brzdí - spomaľuje, ale nezablokuje. Predĺženie páky tieto problémy z veľkej časti eliminuje.

Hydraulická ručná brzda sa zväčša montuje na stredový tunel auta. Dlhá páka v strede interiéru samozrejme púta pozornosť. Okrem toho jej funkcia nie je veľmi zložitá a teda jej tvar môže mať veľa rôznych podôb. Preto je to ideálna možnosť pridať autu unikátny štýl. Digitálna výroba umožňuje dosiahnuť oveľa zložitejšie a presnejšie tvary, ako by bolo možné vyrobiť ručne. To je ďalší dôvod, prečo vyrobiť páku na tomto predmete.

Ako?

Základňa je vlastne 8 mm hrubá hliníková platnička, vyrezaná do správneho tvaru. Predĺženie teda vyrobím z troch vrstiev 8 mm hrubej preglejky. Vonkajšie vrstvy sa našrubujú na základňu zo strán a budú prenášať silu pri zatiahnutí ručnej brzdy. Stredná vrstva bude vo osy so základňou a prepojí vonkajšie vrstvy tam, kde už nie je základňa.

Render celej páky po zmontovaní.