Difference between revisions of "IClovece"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Ako?)
(Ako?)
Line 9: Line 9:
  
 
== Ako? ==
 
== Ako? ==
 +
 
Panák:
 
Panák:
Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať ledku a bude mať na spodku vývody tejto ledky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala vela skyrýtch problémov. Aby sme docielili v 3d tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášt, ktorý by prepúštal svetlo Led-iek. Po prvých konceptoch a tlaceniach sme taktiez pridali do finálneho modelu panáka aj "trubky" ktorými budeme zospodu viesť vývody ledky a tým zabezpečíme že kontakty ledky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nam skrat.
+
Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať LEDku a bude mať na spodku vývody tejto LEDky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala veľa skrytých problémov. Aby sme docielili v 3D tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášť, ktorý by prepúšťal svetlo LEDiek. Po prvých konceptoch a tlačeniach sme taktiež pridali do finálneho modelu panáka aj "trúbky" ktorými budeme zospodu viesť vývody LEDky a tým zabezpečíme že kontakty LEDky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nám skrat.
  
 
Kocka:
 
Kocka:
Dalšia výzva bola hracia kocka. kedže v našom projekte išlo o zlepšenie hry človeče, rozhodli sme sa použiť hraciu kocku z stavebnice ktorú treba pospájkovať. Túto stavebnicu sme zakúpili a poskladali, Obsahuje čip !!NAZOV CIPU!! ktorý je aj programovatelný, ale pre náše potreby je dostačújúci s prednastaveným programom. Kocka po stlačení tlačítka napodobňuje hod kockou, premieňa 7 červených lediek podľa toho aké číslo je a na lubovoľnom čísle sa zastaví.
+
Ďalšia výzva bola hracia kocka. kedže v našom projekte išlo o zlepšenie hry človeče, rozhodli sme sa použiť hraciu kocku zo stavebnice ktorú treba pospájkovať. Túto stavebnicu sme zakúpili a poskladali. Obsahuje čip !!NAZOV CIPU!! ktorý je aj programovateľný, ale pre naše potreby je dostačujúci s prednastaveným programom. Kocka po stlačení tlačítka napodobňuje hod kockou, premieňa 7 červených LEDiek podľa toho aké číslo je na kocke a na ľubovoľnom čísle sa zastaví.
  
 
Hracia Plocha:
 
Hracia Plocha:
Najtažšia časť našeho projektu bola/je hracia plocha. Potrebovali sme vymyslieť náčrť plochy ktorý prenesieme pomocou laserového gravírovania na drevo. Taktiež ale potrebujeme implementovať diery na vývody pre káble ktorými budú napájané ledky. Rozhodli sme sa pre cestu okruhu ktorý bude spojený ("zapnutý") až keď hráč položí všetkých panákov jednej z farieb do domčeka a tým sa jeho panáci v domčeku rozsvietia.
+
Najťažšia časť nášho projektu bola/je hracia plocha. Potrebovali sme vymyslieť náčrt plochy, ktorý prenesieme pomocou laserového gravírovania na drevo. Taktiež ale potrebujeme implementovať diery na vývody pre káble ktorými budú napájané LEDky. Rozhodli sme sa pre cestu okruhu ktorý bude spojený ("zapnutý") až keď hráč položí všetkých panákov jednej z farieb do domčeka a tým sa jeho panáci v domčeku rozsvietia.
 
 
 
 
Aby Kubo a Michal mali motiváciu niečo sem tiež napísať musím im byť príkladom a preto som sem napísal toto ďakujem za pozornosť.
 
 
 
Kubo myslím že si fotil niake tieto srandy, mohol by si to sem hodiť
 

Revision as of 16:55, 12 June 2019

Čo?

Rozhodli sme sa vyrobiť hru Človeče nezlob se. Aby sa však od stolovej hry líšilo a bolo lepšie a zaujímavejšie, rozhodli sme sa do tejto hry zakomponovať elektroniku - pri víťazstve niektorého z 3 hráčov sa panáčikovia toho víťaza rozsvietia niektorou z farieb - modrá, zelená alebo červená. Zároveň sme si chceli každý komponent hry vyrobiť - panáčikov, hraciu dosku, kocku.


Prečo?

Ideou bola myšlienka Jána Amosa Komenského: škola hrou. Teda aby bol výsledný produkt určený na zábavu a zároveň prítomnosť elektroniky má zaručiť, že výsledok bude opticky zaujímavý a každý hráč teda bude väčšia motiváciu vyhrať. Aspoň prvých pár hier.


Ako?

Panák: Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať LEDku a bude mať na spodku vývody tejto LEDky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala veľa skrytých problémov. Aby sme docielili v 3D tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášť, ktorý by prepúšťal svetlo LEDiek. Po prvých konceptoch a tlačeniach sme taktiež pridali do finálneho modelu panáka aj "trúbky" ktorými budeme zospodu viesť vývody LEDky a tým zabezpečíme že kontakty LEDky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nám skrat.

Kocka: Ďalšia výzva bola hracia kocka. kedže v našom projekte išlo o zlepšenie hry človeče, rozhodli sme sa použiť hraciu kocku zo stavebnice ktorú treba pospájkovať. Túto stavebnicu sme zakúpili a poskladali. Obsahuje čip !!NAZOV CIPU!! ktorý je aj programovateľný, ale pre naše potreby je dostačujúci s prednastaveným programom. Kocka po stlačení tlačítka napodobňuje hod kockou, premieňa 7 červených LEDiek podľa toho aké číslo je na kocke a na ľubovoľnom čísle sa zastaví.

Hracia Plocha: Najťažšia časť nášho projektu bola/je hracia plocha. Potrebovali sme vymyslieť náčrt plochy, ktorý prenesieme pomocou laserového gravírovania na drevo. Taktiež ale potrebujeme implementovať diery na vývody pre káble ktorými budú napájané LEDky. Rozhodli sme sa pre cestu okruhu ktorý bude spojený ("zapnutý") až keď hráč položí všetkých panákov jednej z farieb do domčeka a tým sa jeho panáci v domčeku rozsvietia.