Difference between revisions of "IClovece"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Ako?)
(Ako?)
 
(16 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 5: Line 5:
  
 
== Prečo? ==
 
== Prečo? ==
Ideou bola myšlienka Jána Amosa Komenského: škola hrou. Teda aby bol výsledný produkt určený na zábavu a zároveň prítomnosť elektroniky má zaručiť, že výsledok bude opticky zaujímavý a každý hráč teda bude väčšia motiváciu vyhrať. Aspoň prvých pár hier.
+
Ideou bola myšlienka Jána Amosa Komenského: škola hrou. Teda aby bol výsledný produkt určený na zábavu a zároveň prítomnosť elektroniky má zaručiť, že výsledok bude opticky zaujímavý a každý hráč teda bude väčšiu motiváciu vyhrať. Aspoň prvých pár hier.
  
 +
== Ako? ==
  
== Ako? ==
+
Panák:
Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať ledku a bude mať na spodku vývody tejto ledky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala vela skyrýtch problémov. Aby sme docielili v 3d tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášt, ktorý by prepúštal svetlo Led-iek. Po prvých konceptoch a tlaceniach sme taktiez pridali do finálneho modelu panáka aj "trubky" ktorými budeme zospodu viesť vývody ledky a tým zabezpečíme že kontakty ledky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nam skrat.
+
Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať LEDku a bude mať na spodku vývody tejto LEDky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala veľa skrytých problémov. Aby sme docielili v 3D tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášť, ktorý by prepúšťal svetlo LEDiek. Po prvých konceptoch a tlačeniach sme taktiež pridali do finálneho modelu panáka aj "trúbky" ktorými budeme zospodu viesť vývody LEDky a tým zabezpečíme že kontakty LEDky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nám skrat.
 +
 
 +
Kocka:
 +
Ďalšia výzva bola hracia kocka. kedže v našom projekte išlo o zlepšenie hry človeče, rozhodli sme sa použiť hraciu kocku zo stavebnice ktorú treba pospájkovať. Túto stavebnicu sme zakúpili a poskladali. Obsahuje čip atmel 1646-TINY13A ktorý je aj programovateľný, ale pre naše potreby je dostačujúci s prednastaveným programom. Kocka po stlačení tlačítka napodobňuje hod kockou, premieňa 7 červených LEDiek podľa toho aké číslo je na kocke a na ľubovoľnom čísle sa zastaví.
 +
 
 +
Hracia Plocha:
 +
Najťažšia časť nášho projektu bola/je hracia plocha. Potrebovali sme vymyslieť náčrt plochy, ktorý prenesieme pomocou laserového gravírovania na drevo. Taktiež ale potrebujeme implementovať diery na vývody pre káble ktorými budú napájané LEDky. Rozhodli sme sa pre cestu okruhu ktorý bude spojený ("zapnutý") až keď hráč položí všetkých panákov jednej z farieb do domčeka a tým sa jeho panáci v domčeku rozsvietia.
 +
 
 +
'''Fotodokumentácia'''
 +
[[File:Spodok.png|800px|thumb|Navrh plochy]]
 +
[[File:Doskaa.jpg|800px|thumb|Vygravírovaná doska, chýbajú tu ešte diery na vývody káblov]]
 +
[[File:Example.jpg|800px|thumb|Panáci veľkosťou presne zapadajú na vygravírované políčka]]
 +
[[File:Panak2.png|800px|thumb|Jeden z dizajnov panáka na 3d tlač,od pôvodnej verzie sa pridali aj trubice ako vodenie pre led vývody]]
 +
[[File:Panak_final.png|800px|thumb|Finálny 3D návrh panáčikov]]
 +
[[File:3Dtlac.jpg|800px|thumb|Tlacenie panakov]]
 +
[[File:Endpanak.jpg|800px|thumb|Finalna podoba panaka,zavedenie ledky, chyba mu este prikryvka hlavy]]
 +
[[File:FinalP.jpg|800px|thumb|Kompletná hracia plocha,so všetkými panákmi, demonštrácia finálneho svietenia produktu, na ploche sú rozložený aj panáci na ktorých sme experimentovali s rôznymi prevedeniami počas výroby ]]
 +
[[File:Kable.jpg|800px|thumb|Finálny projekt, kocka je prilepená na mieste, panacikovia sú natvrdo priložený na políčkach, narazili sme na problém ako vyriešiť kontaktnú plochu na posledných políčkach, a taktiež obvod ktorý má 3 sériovo zapojené LEDky potrebuje viac ako poskytovaných ~2,5V, na zapojenie tohto obvodu do funkčného stavu by sme potrebovali aspoň 6 Voltotvé napätie.]]

Latest revision as of 12:09, 17 June 2019

Čo?

Rozhodli sme sa vyrobiť hru Človeče nezlob se. Aby sa však od stolovej hry líšilo a bolo lepšie a zaujímavejšie, rozhodli sme sa do tejto hry zakomponovať elektroniku - pri víťazstve niektorého z 3 hráčov sa panáčikovia toho víťaza rozsvietia niektorou z farieb - modrá, zelená alebo červená. Zároveň sme si chceli každý komponent hry vyrobiť - panáčikov, hraciu dosku, kocku.


Prečo?

Ideou bola myšlienka Jána Amosa Komenského: škola hrou. Teda aby bol výsledný produkt určený na zábavu a zároveň prítomnosť elektroniky má zaručiť, že výsledok bude opticky zaujímavý a každý hráč teda bude väčšiu motiváciu vyhrať. Aspoň prvých pár hier.

Ako?

Panák: Našu prácu sme začali tvorením konceptu panáka ktorý vnútri bude mať LEDku a bude mať na spodku vývody tejto LEDky. Spravili sme si prvý prototyp panáka. Táto jednoduchá úloha ale mala veľa skrytých problémov. Aby sme docielili v 3D tlači pekného panáka musel mať okolo užšieho hrdla trochu podpornej hrúbky ktorá nebola najkrajšia. Taktiež sme potrebovali aby panák mal dostatočne tenký plášť, ktorý by prepúšťal svetlo LEDiek. Po prvých konceptoch a tlačeniach sme taktiež pridali do finálneho modelu panáka aj "trúbky" ktorými budeme zospodu viesť vývody LEDky a tým zabezpečíme že kontakty LEDky budú mať všetci panáci na rovnakých miestach a nehrozí nám skrat.

Kocka: Ďalšia výzva bola hracia kocka. kedže v našom projekte išlo o zlepšenie hry človeče, rozhodli sme sa použiť hraciu kocku zo stavebnice ktorú treba pospájkovať. Túto stavebnicu sme zakúpili a poskladali. Obsahuje čip atmel 1646-TINY13A ktorý je aj programovateľný, ale pre naše potreby je dostačujúci s prednastaveným programom. Kocka po stlačení tlačítka napodobňuje hod kockou, premieňa 7 červených LEDiek podľa toho aké číslo je na kocke a na ľubovoľnom čísle sa zastaví.

Hracia Plocha: Najťažšia časť nášho projektu bola/je hracia plocha. Potrebovali sme vymyslieť náčrt plochy, ktorý prenesieme pomocou laserového gravírovania na drevo. Taktiež ale potrebujeme implementovať diery na vývody pre káble ktorými budú napájané LEDky. Rozhodli sme sa pre cestu okruhu ktorý bude spojený ("zapnutý") až keď hráč položí všetkých panákov jednej z farieb do domčeka a tým sa jeho panáci v domčeku rozsvietia.

Fotodokumentácia

Navrh plochy
Vygravírovaná doska, chýbajú tu ešte diery na vývody káblov
Panáci veľkosťou presne zapadajú na vygravírované políčka
Jeden z dizajnov panáka na 3d tlač,od pôvodnej verzie sa pridali aj trubice ako vodenie pre led vývody
Finálny 3D návrh panáčikov
Tlacenie panakov
Finalna podoba panaka,zavedenie ledky, chyba mu este prikryvka hlavy
Kompletná hracia plocha,so všetkými panákmi, demonštrácia finálneho svietenia produktu, na ploche sú rozložený aj panáci na ktorých sme experimentovali s rôznymi prevedeniami počas výroby
Finálny projekt, kocka je prilepená na mieste, panacikovia sú natvrdo priložený na políčkach, narazili sme na problém ako vyriešiť kontaktnú plochu na posledných políčkach, a taktiež obvod ktorý má 3 sériovo zapojené LEDky potrebuje viac ako poskytovaných ~2,5V, na zapojenie tohto obvodu do funkčného stavu by sme potrebovali aspoň 6 Voltotvé napätie.