Difference between revisions of "Hovoriaci medvedík"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Obrazky)
Line 27: Line 27:
 
<div><ul>  
 
<div><ul>  
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:Maco1 8417.png|400px|thumb|left|Medvedik]] </li>
 
<li style="display: inline-block;"> [[File:Maco1 8417.png|400px|thumb|left|Medvedik]] </li>
</ul></div>[[File:Maco1 8417.png|400px|thumb|left|Medvedik]]
+
</ul></div>
 
 
 
=== Video ===
 
=== Video ===
  

Revision as of 15:25, 10 June 2020


Čo budeme potrebovať?

  • Arduino Nano
  • USB kábel
  • Dotykový senzor
  • Potenciometer
  • Reproduktor
  • DFPlayer Mini
  • SD karta s vybranou nahrávkou
  • Breadboard
  • Kábliky
  • Plyšový medveď, ktorý sa dá otvoriť


Prečo?
Základom bolo zoznámiť sa s Arduinom zábavnou formou. Zvolila som si preto hovoriaceho medvedíka, ktorých sa síce v obchodoch dá nájsť niekoľko, no pridanou hodnotou je tu možnosť zmeny hlasitosti a pozastavenia, resp. spustenia hovoreného slova pomocou dotykového senzoru. Dôvodom je veľká hlučnosť súčasných hračiek, z ktorých sú rodičia (a často i deti) "ohučané". Rodičia tak môžu nastaviť hlasitosť hračky podľa svojho uváženia. Zároveň dotykový senzor umožňuje väčšiu iteraktivitu s hračkou, pričom môže byť umiestnený napr. v labke plyšovej hračky, na čo dieťa musí prísť samo.


Ako na to?
Všetky súbory môžete nájsť tiež tu:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1LVSMU2IXgyZKlp-TYFVDWY1Nlt-KneP2

  • Zapojenie
  • Obrazky

    • Medvedik

    Video

    Kód :


    #include <SoftwareSerial.h>
    #include <DFPlayer_Mini_Mp3.h>
    SoftwareSerial mySerial(10, 11); // RX, TX
    
    void setup () {
      pinMode(3, INPUT);
    	Serial.begin (9600);
    	mySerial.begin (9600);
    	mp3_set_serial (mySerial);	//set softwareSerial for DFPlayer-mini mp3 module 
    	mp3_set_volume (15);
    }
    
    void loop () {
      int button = 0;
      
      unsigned int hlasitost = analogRead(A0);
      hlasitost = map(hlasitost, 0, 1023, 0, 30); 
      Serial.println(hlasitost);   
          
    	mp3_play(1);
      mp3_set_volume (hlasitost); //0~30
      
      button = digitalRead(3);
      if (button == 1)
      {
         mp3_pause ();
         button = 1;
      }
      else if (button == 0)
      {
        mp3_play(1);
        button = 0;
      }
      delay(5000);
    }