Difference between revisions of "Hovoriaci medvedík"

From Digitálne technológie výroby
Jump to: navigation, search
(Obrazky)
Line 25: Line 25:
 
=== Obrazky ===
 
=== Obrazky ===
  
[[File:Maco1 8417.png |400px|thumb|middle|Medvedik]]
+
[[File:Maco1 8417.png |400px|thumb|left|Medvedik]]
 +
 
 +
 
  
 
=== Video ===
 
=== Video ===
 +
 +
 +
  
 
===Kód :===
 
===Kód :===
 +
 
<hr />
 
<hr />
 
<syntaxhighlight lang="c">
 
<syntaxhighlight lang="c">

Revision as of 15:19, 10 June 2020


Čo budeme potrebovať?

  • Arduino Nano
  • USB kábel
  • Dotykový senzor
  • Potenciometer
  • Reproduktor
  • DFPlayer Mini
  • SD karta s vybranou nahrávkou
  • Breadboard
  • Kábliky
  • Plyšový medveď, ktorý sa dá otvoriť


Prečo?
Základom bolo zoznámiť sa s Arduinom zábavnou formou. Zvolila som si preto hovoriaceho medvedíka, ktorých sa síce v obchodoch dá nájsť niekoľko, no pridanou hodnotou je tu možnosť zmeny hlasitosti a pozastavenia, resp. spustenia hovoreného slova pomocou dotykového senzoru. Dôvodom je veľká hlučnosť súčasných hračiek, z ktorých sú rodičia (a často i deti) "ohučané". Rodičia tak môžu nastaviť hlasitosť hračky podľa svojho uváženia. Zároveň dotykový senzor umožňuje väčšiu iteraktivitu s hračkou, pričom môže byť umiestnený napr. v labke plyšovej hračky, na čo dieťa musí prísť samo.


Ako na to?
Všetky súbory môžete nájsť tiež tu:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1LVSMU2IXgyZKlp-TYFVDWY1Nlt-KneP2


Obrazky

Medvedik


Video

Kód :


#include <SoftwareSerial.h>
#include <DFPlayer_Mini_Mp3.h>
SoftwareSerial mySerial(10, 11); // RX, TX

void setup () {
  pinMode(3, INPUT);
	Serial.begin (9600);
	mySerial.begin (9600);
	mp3_set_serial (mySerial);	//set softwareSerial for DFPlayer-mini mp3 module 
	mp3_set_volume (15);
}

void loop () {
  int button = 0;
  
  unsigned int hlasitost = analogRead(A0);
  hlasitost = map(hlasitost, 0, 1023, 0, 30); 
  Serial.println(hlasitost);   
      
	mp3_play(1);
  mp3_set_volume (hlasitost); //0~30
  
  button = digitalRead(3);
  if (button == 1)
  {
     mp3_pause ();
     button = 1;
  }
  else if (button == 0)
  {
    mp3_play(1);
    button = 0;
  }
  delay(5000);
}