Drziak klucov

From Digitálne technológie výroby
Revision as of 23:49, 4 April 2019 by Hnat (talk | contribs)
Jump to: navigation, search

Kreativny stojan na kluce - KEY RACK

Tento projekt je zamerany na vytvorenie kreativneho zavesneho stojana na kluce.

Inspiracie

https://www.trendhunter.com/trends/hanging-fob

https://www.trendhunter.com/trends/key-holder

Zakladna idea projektu

Pridem domov, v ruke mam kluce a chystam sa ich odlozit na im specificke miesto.

Na stene (na bocnej strane policky, alebo obdobne) mam stojan, miesto kde si viem zavesit kluce.

Kluce nezavesim len tak, ale ich priestorovym umiestnenim na stojan vytvaram (pre seba, pripadne aj pre svoje okolie) istu pridanu hodnotu.

Pridana hodnota moze byt: - sledovanie kde vsade som bol (v ramci mesta, statu, sveta..) - sledovanie svojich emocii pocas tyzdna ked som sa vratil domov - sledovanie a dokumentacia svojich zvykov travenia casu mimo domu - komunikacia svojich potrieb a emocii (partner pride domov a podla toho kde mam zavesene kluce vie ze: potrebujem ticho a oddych, potrebujem porozpravat, chcem ist niekam von, citim sa nahnevane, som vycerpany, dnes sa ti venujem naplno, .. a pod.) - dokumentacia istych zozbieranych typov (napr. I have a friend from .. vyznacenie krajiny) - hodnotenie daneho dna v ramci tyzdna / mesiaca

Koncepty

1. Mapa (realneho priestoru) - mesto, krajina, svet - politicka / geograficka / jazykova / zobrazujuca vlajky

2. Mapa potrieb (partnersky stojan na kluce) - partner/partnerka zalozi svoje kluce na specificku potrebu - potreby su znazornene/vyznacene bud staticky (priamo na pozadi) alebo dynamicky (je mozne si mapu potrieb poskladat) - potrebujem : objatie, rozhovor, ticho, jedlo, prechadzku, zdielany cas, intimny cas..

3. Mapa vseobecneho hodnotenia - kvalitu dnesneho dna hodnotim na skale 1-10, tu - dole mozu byt navadzajuce otazky "Why" (uponahlany, zle zorganizovany, marnenie casu, len na povrchu diania, a pod. ..)

. . .



3. Popis pripravy a vyroby produktu

4. Zhrnutie a poznamky autora



Produkt, jeho jednotlive prvky a vlastnosti

A. Drziak (na stenu/skrinu/policku)

B. Mriezka (na umiestnovanie zetonov a zavesenie klucov)

C. Zetony (dokumentacne / vyjadrovacie)


A. Drziak (stojan)

a1. Dizajn

upevnitelnost

- moznost prilepit okraje obojstrannou paskou, potrebny priestor a povrch na okrajoch zadnej strany na prilepenie, resp. moznost zavesit navrtanim dier, potrebny priestor na navrtanie dier na okraji

funkcnost

- bocne listy - system na upevnenie 3D mriezky - je potrebne aby mriezka bola pevne upevnena ale zaroven jednoducho vyberatelna

jasnost stylu / znacky

- vytvorit logo na prednu stranu stojanu (do dreva vyrytu / v plaste vytlacenu pocas 3D tlace drziaku - smerom dnu)

a2. Material

- drevo / plast


B. Mriezka

b1. Dizajn

parametre :

- velkost mriezky

- farebne prevedenie

- velkost dierok

- styl dierok (pocet vnutornych uhlov)

- styl ciastocneho zadneho zakrytia dierok

funkcnost :

- dierky ciastocne zozadu zakryte (aby sa zetony neprepadavali, nepretlacali do zadu)

b2. Material

- plast

b3. Technologia

- 3D tlac


C. Zetoniky

parametre:

- farebne prevedenie zetonika

funkcnost - koncept :

1. Vyjadrovaci

- Potreby

- Pocity, Emocie, Nalady, Aktualny fyzicky a dusevny stav

2. Dokumentacny

- Tracking cinnosti pocas tyzdna

c1. Dizajn

- jednoduchost, jasnost, prehladnost, vyraznost

c2. Material

- plast / drevo

c3. Technologia

- 3D tlac / Laser

c4. Poznamky a navrhy autora

- v pripade pouzitia plastu je mozne pouzivat plastove zetoniky s prazdnym prednym priestorom, kam je mozne nalepit vyznamovu nalepku


3. Planovanie a proces vyroby

A. Praca s 3D modelom

- vybrat vhodny program na upravu 3D modelu

- stiahnut / vytvorit zaklad pouzitelneho 3D modelu

- vytvorit rozne verzie

- vytvorit printovatelny format

- spisat dokumentaciu k procesu vyberu a pripravy 3D modelu


4. Poznamky a napady autora

- moznost spravit vrchny/vonkajsi kryt na modul z 3D tlace - dreveny (dizajnovy)


.. to be continued