Difference between revisions of "3D Scanner Holder"
(→Arduino) |
|||
Line 58: | Line 58: | ||
== Arduino == | == Arduino == | ||
Systém ovládanie je veľmi jednoduchý. Využíva sa joystick na ovládanie krokového motora, ktorý následne otáča vežu. Na displeji sa zobrazí počet stupňov o koľko sa otočí vzhľadom na určený štartovací bod. | Systém ovládanie je veľmi jednoduchý. Využíva sa joystick na ovládanie krokového motora, ktorý následne otáča vežu. Na displeji sa zobrazí počet stupňov o koľko sa otočí vzhľadom na určený štartovací bod. | ||
+ | |||
'''Potrebné súčiastky:''' | '''Potrebné súčiastky:''' | ||
Arduino, joystick, LED displej, motor (v našom prípade krokový), ULN2003, 12V DC zdroj a dostatočný počet káblov. | Arduino, joystick, LED displej, motor (v našom prípade krokový), ULN2003, 12V DC zdroj a dostatočný počet káblov. |
Revision as of 20:37, 11 May 2017
Contents
Prečo?
Pri používaní 3D Davis scanner [1] sme zistili, že jemná manipulácia s malým objektom je náročná a komplikuje skenovanie, preto sme sa rozhodli uľahčiť si robotu a vyrobiť otáčavý držiak na malé objekty.
Postup
Vytvoríme si v 3D programe držiak, ktorý sa umiestni na motorček (steper, alebo servo), ktorý bude ovládaný pomocou arduina, aby sa vedel otáčať o presne definovaný uhol dokopy o 360° okolo vertikálnej osi.
Držiak by mal plošinu, ktorá by sa vedela otáčať ešte aj o 90° okolo horizontálne osi. Keďže program si vyžaduje, skenovanie aj z hora, čo je samozrejmé a namsieto toho, aby sa manipulovalo s kamerou, sa skenovaný objekt otočí o po horizontálnej osi a tak sa následne otáča.
Čo k tomu potrebujeme?
Hardware- hmotné veci: motor, arduino + súčiastky, držiak, krabička. Software- program ktorý bude spracovávať analógový signál z joysticku a ovládať motor, ktorý bude otáčať podnos.
Motor
Na tento projekt sme použili 5 žilový krokový motor z tlačiarne napájaný 12 V DC (typ: msgb048a54 01). Jeho veľkosti sú prispôsobené všetky vyrobené časti. Tento motorček je veľmi výhodný v tom, že sa dokáže jednoducho ovládať a vykonávať jeden krok čo je v prípade nášho krokového motora 1/51 z celej otáčkyDržiak
V programe FreeCAD sme si vytvorili 3D model držiaka. Skladá sa z nasledujúcich častí:
Základňa
Slúži na držanie krokového motora v stabilnej polohe a taktiež drží aj nosnú časť na ktorej je klzná plocha.
Nosná časť
Slúži na držanie Klznej plochy a je umiestnená na základni prostredníctvom koľajničky, ktorá dovoľuje jemnú manipuláciu, aby ozubené kolesá do seba správne zapadli.Klzná plocha
Aby sa celý systém mohol otáčať musí mať malé trenie, najjednoduchším riešením je klzné ložisko- keďže sú materiály dostatočne tvrdé a hladké, nie je to problém. Klzná plocha je umiestnená na nosnej časti.Ozubené koleso na osi motorčeka
je to jednoduché ozubené koleso prispôsobené na upevnenie o krokový motor.Veža
Veža je umiestnená na klznej ploche, na ktorej je na spodnej strane ozubené koleso ktoré má väčší počet zubov, tým je zabezpečený prevod do pomala. cez stred je diera, ktorá slúži na to aby dochádzalo iba k rotácii okolo vertikálnej osi. Veža je tak pohyblivá o 360° okolo vertikálnej osi. Taktiež sú na nej ramená, ktoré držia podnos.Podnos
Posledná časť držiaka, na ktorý sa pokladá objekt, ktorý chceme skenovať. Pomocou jednoduchého kĺbu sa dá otáčať okolo horizontálnej osi.Arduino
Systém ovládanie je veľmi jednoduchý. Využíva sa joystick na ovládanie krokového motora, ktorý následne otáča vežu. Na displeji sa zobrazí počet stupňov o koľko sa otočí vzhľadom na určený štartovací bod.
Potrebné súčiastky: Arduino, joystick, LED displej, motor (v našom prípade krokový), ULN2003, 12V DC zdroj a dostatočný počet káblov.
Kód:
krabička
Celý systém je uložený v krabičke, ktorá sa skladá z dvoch častí strojovňa a garáž, ktorá tak zabezpečí prehľadnosť a ľahkú manipuláciu. Na vytvorenie krabičky odporúčame Rozšírenie do Inkscapu laser tool- Tabbed box [2]
strojovňa
V tejto časti krabičky je umiestnené arduino, joystick a LED displej a vstup na DC zdroj a výstup na kontrolu držiaka.
garáž
V tejto oddelenej časti je umiestnený samotný držiak, ktorý má dostatočne dlhý kábel, aby sa vedel pohodlne umiestniť na požadované miesto skenovania . Toto káblové spojenie strojovne s držiakom zaručí, aby sme sa náhodou neposunuli celý systém, keď budeme pomocou joysticku ovládať otáčanie.