Programovanie III, Algorimy v Jave, cvičenia zimný semester 2009/2010

Povinné úlohy:


Úloha pre skupinu 1, cvičenie 6:

Vyriešte pozmenený príklad z cvičení
Znenie úlohy je nasledovné:

SkipList:



[Odovzdať riešenie úlohy]


Úloha pre skupinu 1, cvičenie 7:

Súbor labyrint.txt má nasledujúci formát:
prvé dva riadky predstavuju veľkosť labyrintu, po rade šírka, výška,
potom obdĺžnik znakov a cisel "*", "cislo", "M" a "J", kde"*" predstavuje múr a "cislo" predstavuje volny priestor s priechodnostou
"cislo". Toto "cislo" je niektorou z cifier 1 az 9.
J je Jozef a M je Mariena.
Napríklad:

10
22
**********************
**2*****123122111M214*
*4567***3****3******1*
*2**3***4**234323*234*
*J**23446*****11122***
*1*********1234*******
*344212344565*3223445*
******13***3***45*****
*******522334552***45*
**********************

Vasa uloha
a)
Nacitajte labyrint
c)
Najdite najkratsiu cestu (v zmysle najlacnejsiu) od J k M . (Jozef sa moze po bludisku pohybovat iba v smeroch "Up", "Down", "Left", "Right"
d) Tuto cestu vypiste na standardny vystup vo formate: "75 Up Up Right ..." Prve cislo je cena cesty, a teda sucet cifier na ceste medzi J a M. Dalej nasleduje postupnost retazcov, charakterizujucich Jozefove kroky k Mariene. (uvedeny priklad nesuvisi so zadanym labyrintom, je vygenerovany nahodne.)
Program musi fungovat pre rozne labyrinty s roznou velkostou.


[Odovzdať riešenie úlohy]


Úloha pre skupinu 1, cvičenie 8:

Naprogramujte zadanie Simulátor z 8. cvicenia
Vytvorte napriklad triedy Simulator a Robot s potrebnymi funkciami
Po vykonani vsetkych prikazov zapiste konecne pozicie a vzdialenost robotov do
suboru "vystup" v tvare:
Karel X Y
Capek X Y
Vzdialenost VZ

Prikazy OPAKUJ KYM SA DA, a OPAKUJ N KRAT su nepovinne. Teda mozte predpokladat, ze v subore z prikazmi sa nenachadzaju.

...
Na marian.ponik[]gmail.com mi mozte zaslat otazky, pripadne okruhy z javy, ktore potrebujete lepsie vysvetlit. Pokusim sa pripravit si strucne odpovede ci vysvetlenia.


[Odovzdať riešenie úlohy]


Úloha pre skupinu 1, cvičenie 9:

  • Simulujte guličky dvoch farieb lietajúce v krabici rozdelenej priečkou, podobne ako na prednáške. Guličky majú zanedbateľnú veľkosť a odrážajú sa v čo najvierohodnejšie v duchu "uhol odrazu sa rovná uhlu dopadu".


     



  • [Odovzdať riešenie úlohy]


    Úloha pre skupinu 1, cvičenie 10:

    Naprogramujte posledný príklad z cvičení, a teda zjednodušenú verziu hry Námorná bitka.


    [Odovzdať riešenie úlohy]


    Úloha pre skupinu 1, cvičenie 11:

    Domaca uloha je tentokrat nepovinna. A teda, vasou ulohou je odovzdat
    jednu z neodovzdanych uloh, a tak ziskat spat tri minusove body.
    Odovzdajte ju ako ulohu 11, avsak do suboru readme.txt napiste o
    ktoru ulohu ide, a teda cvicenie... Samozrejme sa pripravte na to, ze
    si vas mozem z tejto domacej trosku prevetrat na cviceni, resp. pri
    odovzdavani projektu.
    Ohladom projektov ma kontaktujte na marian.ponik ][ gmail.com.
    Poprosim vas a zaroven vam to odporucam, aby ste ma kvoli odovzdavaniu
    projektov kontaktovali vzdy aspon tri dni pred terminom skusky. Ak sa
    so mnou dohodnete na sposobe a case, tak samotnu finalnu verziu
    projektu je mozne odovzdat najneskor den pred skuskou.
    Pripravte sa nato, ze vam mozem dat pri samotnej kontrole vysvetlit,
    prerobit, cast vasho kodu. Vo vasich zdrojakoch sa musite vediet
    orientovat. Pri neschopnosti obhajit svoj projekt budu samozrejme
    ulozene postihy.


    [Odovzdať riešenie úlohy]